tisdag 10 april 2012

Spiral archeologist: Oh bondage, up yours!



Hittar mig själv i en manshög i innerkonvolutet till Outlasts nya diskografi, en spexig kreation med namnet ”This is LKPG not Umeå”. Bilden är tagen på Punkfest 1, Galaxen, Umeå, 1997.

Ung, smärt och otatuerad. Med bara några sparsmakade, stilfulla tribals på väl valda ställen, golvar jag vad jag antar är Henrik Lindqvist, sångaren i Outlast.

Men mest undrar jag vad jag har för t-shirt på mig. Samt noterar att fotografiet härstammar från den eran då jag uppenbarligen ansåg att bondagebyxor var ett lämpligt plagg.

Orimligt.

Spiral archeologist

Spiral archeologist: Feeestivaaal
Spiral archeologist: Häng på Skolgatan 127 E
Spiral archeologist: De mysteriis dom bandanas
Spiral archeologist: UÅHC och Dissection i posters
Spiral archeologist: Umeå Hard Core, ett växthus för elitistiska rockjournalister

1 kommentar:

Anders E sa...

Äntligen en referens till nåt som är musikaliskt rimligt och inte till olyssningsbar prefix-metal...