tisdag 17 april 2012

Roadburn 2012: El muyo grande finale

Nog nu. Inget mer om Roadburn 2012 – nu börjar nedräkningen till Roadburn 2013. Jag rundar av med lite rangordnande rökringar och en lättsmält bildodyssé. Vill du höra en annan och mer välformulerad röst, gör du det enklast i Blod Eld Död-bloggen.

Cthulhu-liknande gudar satta att härska över mänskligheten
Bongripper
Danava
Doom
Gnod
Om
Saviours
Saturnalia Temple
Sleep

Chuck Berry, kuk, fitta, rock’n’roll
Spiders
Valient Thorr

De var bättre förr
Witch

Önskar att jag kommit in i rummet
Farflung

Ja, okej då
Year of the Goat

Sluta grubbla om gud, surgubbe
Michael Gira

Plast
Black Breath

Snarkfest
40 Watt Sun
The Obsessed
Pelican

Covergubbarna på ditt lokala sunkhak
Leaf Hound

Meningslösa existenser
Aun
Electric Moon
Purson

Patetiskt
Killing Joke


Konjakskupor, sedlar, bärs, rakade skallar, Iphones – vår uppdaterade doomversion av Petters ”Bananrepubliken”. Fan ta rökförbudet.


Se där, vi sitter kring ytterligare ett bord. Varför så få kvinnor, tänker du. Så här, tänker jag och Ika.


Sleeps backstagezon: getter, kor, hästar, en kanon och ett litet rökmoln. Som sig bör.


Utdrag ur General Dooms privata schema för festivalen, inklusive omdömen.


Ligg med mig.



Nästa år styrs festivalen upp av Electric Wizard:

”I am planning the ultimate ELECTRIC ACID ORGY…its gonna be sick…only the heaviest, most evil drugmetal possible and we will bring our mind altering light show and visuals. Also we are gonna have a room showing all our favourite horror and sleaze movies…Roadburn 2013 is gonna be a real ‘bad’ trip …hahahahaha.”



Ses 2013.

9 kommentarer:

Andreas L sa...

Får man göra några tillägg. Barn Owl, vilket meningslöst jävla mög.
Var det ingen mer än jag som gillade Jesu?
Det var så bra att jag nästan grät av lycka.
Samma med Black Tusk, vilken jävla glädje.

Herral de Santina sa...

Sett Jesu förr. Zzzz...

Andreas L sa...

Med Isis och Switchblade 05? Nåja var och en efter egen smak. Det var iaf en trevlig festival.

Ika sa...

DU VAR JU INTE ENS PÅ 40 WATT SUN!

Herral de Santina sa...

60 SEKUNDER RÄCKTE!

Herral de Santina sa...

ANDREAS L: Nej, ngt år på Roadburn.

Ika sa...

Snicksnack, du satt ju i baren och fnös när jag gick dit.

Herral de Santina sa...

Alltså, inte för att vara den som är den ang. ditt minne, men du, jag och Anna gick in i stora spellokalen tillsammans. Från baren. Från höger sida, om du står och kollar på scenen. 40 Watt Sun var mitt uppe i en låt. Jag stod ut i 60 sek innan jag gick (minns dock inte med vem). Du och Anna stod kvar och såg resten av giget. Tommy köpte en mössa.

Ika sa...

Haha, just det ja.