torsdag 26 november 2009

00-talet, jag önskar inte ens min värsta fiende att genomlida ditt själsliga mörker ett varv till

Senaste två veckorna har jag tjuvlyssnat på människor som försöker sammanfatta 00-talet. Summera hela detta katastrofala decennium i
3 000 tecken (inkl. blanksteg) så att pöbeln har något att ögna igenom på tunnelbanan. Jag kan ge er en heads up: Det blir Schulman, Gynning et al i kvadrat – där har ni ert 00-tal up in this motherfucker.

Men jag har trumf på hand. Jag har den perfekta summeringen av de senaste 10 åren. Ultimat. Själva definitionen av 2000-2010.

Skåda här de tre segrarna i den kanske mest oheliga symbios jag någonsin sett i hela mitt liv: Newsmill, Youtube och Skogsturken. Helvete, helvete – nej.

Skönt att det snart, snart är över. 00-talet är det mest orimliga decenniet i mänsklighetens historia.

Bonusfakta: Death Row-Henrik har gått i samma klass som Skogsmannen. Efter incidenten. Trve pvnk metal jag mötte Lassie-kvlt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

skärp dig, 00-talet tillhör techno viking! http://www.youtube.com/watch?v=_1nzEFMjkI4

Anonym sa...

wtf. va ere där?

Anonym sa...

das ist der techno viking ja! sehr gut! tanse tanse!