torsdag 12 november 2009

Vegetarianer do it better


Lasagne – check.
Steve Von Tills egenproducerade vin – check.
Propaganda - check.

En dag i ALF:s tecken. Börjar med att se en film om japansk massaker på världens mest dyrkade däggdjur – se trailer här. Känsliga personer kan vara lugna. Inga hajar figurerar i denna film. Sedan upptäcker jag att Systembolaget (skattepengar in action, go!) bedriver propaganda för kampen och säger svart på vitt att om du äter kött, ja, då knullar du mänsklighetens fortlevnad rakt i prutten. Kudos.

Och sedan funderar jag på om Vellinge skulle vara mer sugna på att ta emot föräldralösa delfiner? Alla gillar delfiner! Utom japanerna. Men i Skåne finns inga japaner då de i Skåne bara gillar skåningar. Förbannat lyckosamt, då absolut ingen – och då menar jag ingen – utanför Skåne gillar skåningar. Delfiner, blattar: 1-0.

8 kommentarer:

Gladpack Peter sa...

Förr i tiden var en av världens bästa raggningsrepliker i Sthlm.
"Jag är från skåne"
Mycket mys blev det!

Anonym sa...

Fast vellingeborna är Rika Skåningar. I den ordningen. Överklassen gillar ingen förutom sig själv.

Svante sa...

Kolla South Park-avsnittet "Whale whores" om japansk delfin-slakt, klockren poäng mot slutet.

Herral de Santina sa...

Ja, det är vl den absolut mest givna poängen?

Anonym sa...

Jag är blatte och skåning, vem fan gillar mig

Phil Späcktor sa...

Delfinerna kanske diggar dig?

Anonym sa...

och så hatar vi skåne igen. zzzzzz. gud, vad tröttsamt. ja, hela vellinge kommun är motbjudande. äh, klart att alla skåningar är idioter. speciellt jag.

Terry sa...

Receptet på lasagnen, tack.

(Vad menar du, "inte poängen med inlägget", det förstår jag inte alls.)