lördag 14 november 2009

Death Row-Henrik vs. ”Körslaget”

”Körslaget”, denna folkfest av Guds kuknåde, kör heavy fucking metal-tema och bränner av ”Enter sandman”. En fet kille i spandex går ner på knä och gör djävulstecknet. Eld sprutar. Riffen smattrat. Den goda smaken reas ut. Mental status halveras. ”Gilla”, säger jag. ”Gilla” säger även Death Row-Henrik som befinner sig vid ringside, live i tv.

DRH: Kul att jag sitter otroligt synligt för kameran…
Krille: Kul att du får vara där när det är hårdrockstema!
DRH: Jo. Kul. Hela rummet vände sina blickar mot mig och nickade mot mig som att ”det här e din grej va?”. Jag saknar ord.
Krille: Det är ju din grej! Metal up your ass. FUCKIN ’TALLICA DUDE!!!
DRH: Do you want heavy? I SAID DO YOU WANT HEAVY?! ’Tallica is gonna give you heavy!
Krille: ”Körslaget” is gonna give you mental status-konkurs.
DRH: Haru sett hela programmet? Jag har bara suttit å gapat. Folk är HELT jävla galna. En kollektiv mental lådbil fylld med mentala mollusker som kör med gasen i botten nerför ett stup ner i ishavet. Tut-tut.
Krille: Såg bara här och där. Var det metal hela tiden?
DRH: Nej tack å lov. Dock är det mer playback än alla Wasp-konserter du sett sammantaget.

1 kommentar:

Anonym sa...

notera att på tv4 play är körslaget kategoriserat under "nöje och humor"