söndag 15 november 2009

Den vita svanen vol. 2


Klan 138.

Släkthäng i Gävle. Jag njuter av ”Fredagen den 13:e” med Olivia sovande bredvid mig i baksätet. Samtidigt, på Svanen:

Death Row-Henrik: Nazigubben skrek precis ”Heil Hitler” (läs bakgrunden här). Han och två andra (varav en svart man) börjar gruppkramas. I högtalaren spelas Ebba Grön. Twilight zone. Och nu säger en av dem –högt – att hans fru har en tjurring i fittan. Han känner pieraren.

Svanen – you can’t beat the feeling. Vad jag missar.



I Gävle plundrar vi arvegods med Dead Kennedys/Euler-referens.
Bra för framtiden:
”Olivia, vad är klockan?”
”Det är Iron Maiden-dags, fuck Blashyrktime!”

4 kommentarer:

Dadde sa...

holmberg. Har du hört om "Tillhör Berit's fitta"?

Herral de Santina sa...

Jag kan faktiskt inte relatera till ett ord av det där Dadde.

Larre sa...

Undrar om inte jag har hört den... Härstammar den från ett tattoo hak i Karlstad Dadde?
Om det är den storyn så hörde jag att det lagts ned runt 8 laxxar på den kuken.

Denim Demon sa...

”Om det är den storyn så hörde jag att det lagts ned runt 8 laxxar på den kuken.”

Dagens kanske absolut mest orimliga citat. Är det landets dyraste kuk?