tisdag 3 november 2009

”Älskling, vad har du skjutit idag?”
”Bert Karlsson.”
”Åh nej, inte svin till middag igen!”



Värdig undersökning om svenska kvinnors tillvaro:
”Han kommer tillbaka med middagen, och han har skjutit den! De är lyckliga. Amerikanska kvinnor har ingen som jagar åt dem – det är det verkliga problemet.”

Ja, det är onekligen amerikanska kvinnors problem idag. Inte att hela samhället är snedknullat till förmån för patriarkatet. Men jag får i alla fall svart på vitt varför jag alltid känt mig som mindre av en man:
Jag mördar inte djur för att visa min kärlek till Cornelia.

Som om inte Ulf Lundells (eller är de Jan Guillous?) regler för en redig karlakarl gav tillräckligt mycket ångest:
Skriv en bok.
Bygg ett hus.
Gör en kvinna på tjocken.
One down, two to go (Meatmen-referens).

Mer lättläst version:

2 kommentarer:

Anal Elf Kid sa...

Själv såg jag följande lilla guldkorn idag och förundras över att ortodoxa muslimer och judar inte är bättre vänner, de har ju ändå en hel del gemensamt, sitt kvinnohat t ex:
http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,1924226_1949765,00.html
http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,1924226_1949766,00.html

Ebichu sa...

Men hur skall vi kvinnor ha tid med politik och annat 'viktigt' när vi har fullt upp att föda barn och tillreda de döda djur som våra män tar hem?

Skärpning!