måndag 30 november 2009

Spreading the disease

Olivia genomlider sin första förkylning i livet. Med röd näsa och svullna ögon avfyrar hon tappra leenden mellan gråt-, host- och snorattackerna. Hon fattar ingenting av vad som händer men vill ändå visa att hon är världens kanske gladaste bebis. Det skär i hjärtat hårdare än något annat jag upplevt, just det där leendet.

Samtidigt sjunker min blogginspiration till nollpunkten. Ren slump att det sammanfaller med Olivias förkylning. Men jag finner utväg i en simpel hype. Om ni missar den här tillställningen gråter Jesusbarnet: Sex/Vid, Nitad, Massgrav, Kafé 44, Stockholm, imorgon.



Allt är förgängligt.

2 kommentarer:

Tomas sa...

Ja, jag missar pga feber och förkylning. Helt värdelöst, men jag överlever nog. Hade jag varit 23 hade jag nog blivit totalt knäckt.

fXh sa...

DEtta ställdes ju in pga lokalbrist i GBG... ...sjukt surt. Om de säljer några Sex Vid-vinyler på giget får man gärna köpa dem åt mig för då blir jag glad.