söndag 1 november 2009

Den vita svanen



För att fira att Death Row-Henrik flyttat till Telefonplan Treblinka Town går vi till vårt stamhak Svanen (scrolla ner exakt här) för några lördagskalla. Som alltid är vi de enda i lokalen som är under 45 år och har hyfsat fungerande levrar. Omgående noterar jag att en av stammisarna – enorm kroppshydda, glasögon, flint, hästsvans – skaffat en ny t-shirt. Över sin rejäla kagge har han spänt ett vitt, tunt plagg med en gigantisk svastika och texten ”white power” i Old English.
Se där, en trve fascistfashionista, här i Hägersten.

När det är dags att blada utspelas detta vid bardisken:

Krille: Jag ska betala två öl, tack.
Stammis: Men, va fan, tarej ett järn till, va fan.
Krille: Nej, två räcker bra ikväll.
Stammis: Det e allhelgona, tarej ett järn till nurå. Det måste ju firas.
Krille: Det är väl inget att fira.
Carita med Pattis Smith-uppsyn: He he he, näe, det haru fan rätti asså grabben.
Stammis börjar kisa på Death Row-Henrik som står bakom mig. Tar fram ett etui, plockar fram glasögon och tar på sig dem.
Stammis: Jaha, det är en kille? Jaja, jag trodde du hade kärringen med dig. Men då så, jaga vidare grabbar.

Varför bild på Joy Division-t-shirt? För jag vill haaaa. Gaaah!

6 kommentarer:

Tomas sa...

Är inte det där ett warsawtryck egentligen?

Herral de Santina sa...

Näe, första JD-sjuan.

http://en.wikipedia.org/wiki/An_Ideal_for_Living

Tomas sa...

Såg det. Nån bootlegtysk som använt motivet på nån Warsawboot som förvirrade mitt sinne.

Herral de Santina sa...

Bootlegtysk. Den bästa sortens tysk.

Sulla sa...

Nu till det viktiga: vart får man tag på Joy Division-tröjan?

Herral de Santina sa...

Ebay.