torsdag 19 november 2009

No spiritual surrender: En new age-odyssé i bilder, storseanser, den andra sidan och konsten att blåsa



Sonic Rituals knappar har anlänt. Kudos till Kranium än en gång. Som bonus skickar han med ett exemplar av den nya tidningen Nära – ”ditt välbefinnande i vardagen”. Den är supermegaglossy awesome och görs av Erika och Benny, två medier som ”märkt ett allt större behov av andlighet”. Benny är till och med, enligt omslaget, ”Sveriges främsta medium”.

Cornelia blir oerhört – och då menar jag verkligen oerhört, bortom all rimlighet – provocerad av tidningens närvaro i vårt hem. Det finns inget min livspartner föraktar mer än folk som säger saker i stil med ”näää, jag tror ju inte sådär vettu, men jag har ju varit med om saker jag”. När hon hör de orden osäkrar hon sin Luger.

Jag är, efter en period då jag ansåg min etta i Umeå vara hemsökt, mikrobiskt mer öppensinnad. Jag var vansinnig då, jag är relativt vansinnig nu, så vad i helvete – bring on the ghosts!

Nära är en tidning för just de som varit med om saker. Som till exempel ljuset i slutet av tunneln, seanser av alla de storlekar, skyddsänglar, astralresor, framtidsvisioner, telepati, att kunna se genom väggar och samtal med de döda. Samt, icke att förglömma, den gränslösa villigheten att bli skinnad av skurkaktiga gamar som girigt plockar den sista kronan av sökande individer. Ett välbefinnande i vardagen är the game of the arseholes.

Jag lämnar dessa tidningsklipp okommenterade. De talar för sig själva.
Men märk att Al Cisneros, a.k.a. The Light Being, dyker upp i en artikel.



















Detta inlägg, som är #1138 sedan starten för lite mer än ett år sedan, tillägnas Cornelia. De få, få, få gånger jag känner att fotfästet slirar och jag börjar famla efter andlighetens energisugande, förrädiska halmstrån, så finns hon där och bitchslappar mig tillbaka till verkligheten med ett kärleksfullt ”skärp dig”. Reality? Reality.

Soundtrack: ”Stop believin’” från 1983 med Oz. Ren slump.

12 kommentarer:

Psykjärn sa...

Vad var det för annonser i den där tidningen? Jag misstänker (har varsel) om att det fanns småannonser för div. betalnummer i den bakre regionen av tidningen. Men vilka har pyntat för baksidan, första helsidan etc.?

Herral de Santina sa...

Alla som har annons får en artikel. Tex får killen som kan förutspå lottorader typ 4 sidor. *GILLA*

Psykjärn sa...

Jag misstäkte något sånt, Lay-outen skvallrar om att det är en mediabyrå som ger ut skiten, säljer sponsrade reportage och antagligen uppger en betydligt högre upplaga än vad den egenligen trycks i för annonsören/reportageobjektet. Jag förutspår en att denna tidning kommer ha en livslängd på ca fyra månader och att inte alla inblandade kommer få betalt innan tidningen försätts i konkurs.
Hur vet jag detta?
Jag är synsk.

Anonym sa...

Jag såg Paranormal Activity häromdagen. Har ångrat det varje kväll jag ska sova sedan dess. Nu är jag övertygad om att min lya är hemsökt. Kanske ska ringa den där Benny. Jag har sånt förtroende för människor med y-namn.

Anonym sa...

redbanner: du kan ju prova med Johnny Strömbäck. Han skriver för Close-Up och kan allt som människor med y-namn kan, PLUS metal.

Jävla Jenny sa...

Meh. Du HAR ju en y-människa hemma hos dig just nu, redbanner. Klaga inte, kärring. :-D

Vi har hjärnspöken, de dränker vi i kväll.

Andreas KRNM sa...

Här är dina nya bästa vänner: http://www.tidningennara.se/Undermeny/Kontakta-oss/

Kim Jong Il sa...

Din etta var fan inte hemsökt, det var bara din disktrasa som fått liv.

Jörgen Axelsson, Värnpliktig sa...

spänn aaaaaaaaav. Operation la ner för evigheter sen.

Anonym sa...

Va fan har operation me dä här att göra?

Mulle sa...

Alltså vad man än söker på hamnar man på denna blog. Jag sökte på "kranium" alltså mitt eget eminenta råpunkband och hamnar här igen,för vilken gång i ordningen?

http://www.kranium.st

The Hella Robots sa...

You know it's time to get the facts straight
Rosicrucians
Freemasons

You know the people in the shadows;
Hashish eaters
Knights Templar

The hour of illumination
Few and unknown
Many and known

It's all obscure behind the eye
Initiation
Rite and Sonic Ritual

Oh we are everywhere
In the sign of 138
It's just a 3 number word
You can see it clearly now
But it's still obscured
And your vision will forever be blurred

You know the men behind the power
Merovingians
Prior of Sion

The men with all the funds
Multinationals
Bilderbergers

The keepers of the secrets
Majestic 12
Roman Curia

And all the playful gentlemen
The Golden Dawn
The OTO

You are here by program
by program
by program