tisdag 24 november 2009

Lars Hultström: ”Jag hade också en härlig syster till min mormor i Kanada som levde med en gris”

Ett svin med en gris:


Mitt mål i livet är att bli en sådan mäktig pampgubbe att när jag väl trampar i klaveret Darth Vader Nagasaki-style, alltså bränner den absolut sista bron med allt jag har, då ska jag kunna ta en ”time-out”. Bara så där. ”Bästa världen, jag har inget att dölja, jag vet inget om någon korruption, jag är oklanderlig på alla sätt och vis – men jag tar en time-out med min gris”· Hur fungerar det egentligen i praktiken? Får du stämpla? Socialbidrag? Vad säger Försäkringskassan? Jag är genuint intresserad.

Eller så kan du alltid inta den här rakryggade hållningen:

”Sen kan jag väl tycka att de som ’smygtagit’ dessa bilder är lika
stora skurkar som gjort sig skyldiga till olaga intrång med mera.”

Fredrik Andersson, Sveriges Köttkock 2009

För övrigt: Jag har fått en inbjudan till Non Smoking Generations 30-årskalas. Fullständigt rimligt samtidigt som det är det mest orimliga som hänt på väldigt, väldigt länge.

5 kommentarer:

Slusk sa...

Samma undran över de som sjukanmäler sig när skelett börjar krypa ut ur deras garderob.

Vad är det för läkare som skriver ut såna sjukintyg?

johan, aka trixy sa...

Kände Peter Ragnarsson (fd E.A.K) en gång i tiden, och han har en fantastisk låt som han inte gett ut som heter "Vem fan behöver inte time out"
Handlar om precis just det där

Anonym sa...

Problem lösningen finns som vanligt på Facebook. Gå med i denna grupp bara så ordnar sig allt
http://www.facebook.com/group.php?gid=182436249036

Anonym sa...

http://www.expressen.se/kultur/1.1791899/jonathan-safran-foer-eating-animals

Kan kanske intressera dig 138. /F

Herral de Santina sa...

Tack för tipset. Mkt läsvärt.