torsdag 26 november 2009

4 x korta skär genom misärens oljiga dimma

1. En apa (utan bastkjol) fäster min uppmärksamhet på den här artikeln. Då börjar jag tänka på mitt eget inlägg i den andliga frågan. Och allt är igång igen och jag önskar att Dr. Peter Venkman dök upp och zappade hela skiten bort från löpsedlarna.

2. Jag kan inte sluta lyssna på Saviours nya ”Accelerated living”.

3. Hur kan Silverbullit vara så underskattade? Nytt album nu.

4. Någon som vet om det här är gott, bra och värt?

För övrigt: Om du Gogglar (ja, det stavas så) på ”oljiga” så är detta #1 träff. O-R-I-M-L-I-G-H-E-T.

18 kommentarer:

SS sa...

Skulle Silverbullit vara underskattade? På vilket vis då? Folk dyrkar ju marken dom går på såvitt jag förstått saken.

Herral de Santina sa...

Va? Näee? Ja? Eller? Va? Hur? Näeeee…

Hjalle sa...

Silverbullit är fan inte underskattade. Det är ett synnerligen uppskattat band, med all rätt. Trodde tvärtom att du skulle avfärda dem som överhypade.

Herral de Santina sa...

Icke säger jag, ICKE! Men det är ju 1000 år sedan de släppte ngt nytt, vem överhajpar dem?

Kraftägget sa...

hur kan ett band som aldrig fått en dålig recension, vare sig för plattor eller spelningar, klassas som underskattat?

man of reason sa...

Hajpade eller inte, nytt material lär inte bli aktuellt. De verkar ligga på is mer än vanligt. Jukka kör med soloprojektet Less Endless, Simon gör grymma minimalistiska covers tillsamans med Paul från gamla Honey is Cool i det briljant namngivna Paulsimon och Andreas har fullt upp med att vara stört framgångsrik videoregissör. Så den sagan kan nog vara all, dessvärre...

Herral de Santina sa...

”hur kan ett band som aldrig fått en dålig recension, vare sig för plattor eller spelningar, klassas som underskattat?”

För att de inte dominerar världsbilden och stadskartan 24/7, that is why. Jag känner typ… 4 pers som gillar dem, men 100 pers som gillar AC/DC. ORIMLIGT!

Herral de Santina sa...

Man of treason: Vad har han gjort för videos och vad kör de för cover?

Den Beforskade sa...

Historien upprepar sig... När jag spelade upp deras första platta hemma hos dig i Umeå för en herrans massa år sedan avfärdade du det direkt... När ska du krypa till korset och erkänna att du fullkomligt älskar Union Carbide? Eller kanske till och med Cry (som iofs inte har en helt jämn produktion, men några guldkorn här och där)?

Men, underskattade håller jag inte med om att de är/var.n När "Citizen Bird" släpptes (2001?) fick de otroligt bra respons. Något som förstärktes vidare med deras efterföljande platta. Som liveband vill jag minnas att de hyllades mer eller mindre i såväl radio, massaindustrin samt tv.

Oavsett så är/var de en grym akt.

Herral de Santina sa...

Jag var helt enkelt inte redo för deras briljans. Krävdes att Cornelia spelade upp det lite senare.

UCP tycker jag är bra. Det har jag alltid tyckt. Men inte svinbra. Bra, kort och gott.

Herral de Santina sa...

Dock – dock! – måste jag understryka att det var ”Archlight” som fick över mig 100% på deras sida.

Vic88 sa...

Silverbullit lyssnade tom vi på i S8 när vi var ute och for. Du är jävligt sen Euler!

Herral de Santina sa...

Vad kan jag säga? You win some, you lose some.

SS sa...

"För att de inte dominerar världsbilden och stadskartan 24/7, that is why. Jag känner typ… 4 pers som gillar dem, men 100 pers som gillar AC/DC. ORIMLIGT!"

Håller med 100%

AC/DC måste ju däremot vara världens mest överskattade band, att köra samma (tämjeligen värdelösa) låt i typ 25 år håller inte i min värld... Såvida man inte heter Ramones. Variation förnöjer.

På tal om Silverbullit kommer jag aldrig glömma hur grungig söt Simon var i början av 90-talets början då vi brukade diskutera Union Carbide på Höglandets Musik i Nässjö. Stickade tröjor och hela skiten. Det var tider det...

man of reason sa...

Andreas videos: José Gonzales, The Knife, Fever Ray; Gyllene Tider (!), Röyksopp och en refuserad Depeche Mode-video, bland annat. http://www.nixonnoxin.com/

Simons covers: Någon form av "Suicide-på-Wembley"-tolkningar av bl.a Clash ("Straight to hell") och Journey ("Don't stop believing"). Låter stört när man beskriver det och stört bra när man lyssnar på't. http://skankaloss.com/paulsimonMp3.html

Kraftägget sa... sa...

arclight = den kallaste, vintrigaste skivan som gjorts i sverige

omöjlig att lyssna på under sommarhalvåret

jon sa...

"Arselight"

LOL

Anal Elf Kid sa...

Ditt AS! Jag missförstod först och trodde att de HAR ett ny album ute och höll på att explodera i ett "MEN VARFÖR HAR INGEN TALAT OM DET FÖR MIG!?!".

As.