tisdag 24 augusti 2010

”The dead, the dying and the dying to be dead"



Ja, jag har en fråga – varför? Varför ljuger jag och säger ”ja, det ska jag” när hon gråtande säger att jag ska knäppa händera och be för henne när jag vet att det inte finns någon Gud och varför ljuger jag när jag ler och säger att hon får komma och hälsa på Olivia så fort hon är på benen igen fast vi båda vet att det inte kommer att hända och varför ljuger jag ännu en gång och säger ”vi ses snart igen, när du är bättre” när jag går då i alla fall jag vet att det aldrig kommer att ske. Varför?

2 kommentarer:

johan, aka trixy sa...

Jobbigt,
här får du iallafall ett citat att läsa, från verklighetens småland

"Skolbarn borde inte lyssna på Iron Maiden, det hade varit trevligare om de kunde lyssna på Tryggare kan ingen vara, eller någon annan psalm som präglat vår tro".

Karl-Henrik Wallerstein, 33 år och Kristdemokratisk kommunpolitiker i Älmhult, Småland, förklarar för tidningen Smålandsposten att han brinner för ungdomar och skolfrågor.

Julia sa...

För att man känner att NÅNTING måste man göra.