lördag 21 augusti 2010

”Trample down the bloody piece of hope/And be scared of death shadow/Children lost the bright future/In the corner of the darkness”



Igår: Sorgligt avsked från, tja, i princip det bästa jobb jag någonsin haft samt ett av de bästa jobbgäng jag någonsin ingått i.

De vet vad jag gillar – rosa bubbel och gulliga djur. Av Nina fick jag dessutom både ett blogginlägg samt en goodiebag med skönhetshets. Jag älskar goodiebags. Och hets.

Satan i helvete. Saknaden är redan stor. Ingen nämnd, ingen glömd. Och Sekten med versalt S – vad ska det nu bli av den?



En sista lunchkonversation med chefen:
Jag: Hur känns det att dina smycken bidrar till en normaliserad syn på vapen, krig, död och lemlästade spädbarn? Hur känns det att du och dina örhängen ingår i det militärindustriella komplexet?
Lovisa: Jag skulle gärna ingå lite mer.

3 kommentarer:

Jäst sa...

Så, har du sagt upp dig eller är föräldraledig? Jag är förvirrad.

Herral de Santina sa...

Vikariat slut = inget kontrakt = ingen stress då jag ändå tänkt vara föräldraledig typ nu.

Julia sa...

Asch, hade jag vetat det hade jag kommit förbi och pekat och skrattat.