tisdag 31 augusti 2010

Lee Dorrian.
Punkt.
Slut.


Lee Dorrian med herrbekant.

I fyra festivaldagar pratar jag om hur mycket respekt jag har för Lee Dorrian. Hans integritet, banden han varit med i, skivorna han släppt. Hans karriär, helt enkelt. Jag skräder inte orden utan bugar som en fjortis: Jag tycker Lee Dorrian är en ascool man med svinbra smak.

Sista natten, efter sista bandet, stöter vi på varandra på en pissoar. Han beklagar att vi inte hunnit prata så mycket under festivalen. Sedan frågar han om jag inte är med i mitt förra band längre. ”Nej”, säger jag, ”det är jag icke”. Då ber han om ursäkt för att han inte hunnit höra av sig och säga att han gillar skivorna, att det är bra och ”originellt”.

Jag och Death Row-Henrik springer ut i den regntunga natten, rusiga och lyckliga likt bolsjevikmatroser på pansarkryssaren Potemkin 1905.

Segern… är vår.


Lee Dorrian med häxbekant.

Just ja, den 42-årige sångaren hinner även peta in ett horn i sidan på alla band som förlitar sig på ”grisblod, smink och mängder av kandelabrar”, ty de förtvinar alla i närvaron av Autopsy och deras gatubrutalitet. Trve that.

12 kommentarer:

smegMMA sa...

Det bästa med Lee Dorrian är att han känner folk från Acid Reign.

Herral de Santina sa...

Det bästa med dig är att du känner mig och att du spelat ihop med Mattias Kennhed.

sikas sa...

Det bästa med Djävulene Marlin är hans roliga ed hardy-tshirts

Johan sa...

Du glömde skriva no homo.

Fredrik sa...

Det sämsta med det här kan vara Lee Dorrian. Och hans karriär.

Parne sa...

Det bästa med det här är att jag nu blivit bekant med det faktum att Kentha har Ed Hardy-kläder. Skitkul.

Pär Arvidsson sa...

Alla vet att Watain är clowner. Även Lee Dorrian.

Anonym sa...

Det bästa med Christoffer är att INGEN till slut kommer gilla honom.
ALLA han känner snackar redan skit.
Hur länge stannar Lill-Henke? Alla ytliga relationer med kollegor inom branschen är just det. Ytligt. Tror du att Lee Dorrian är din kompis?

/ Mats Sats

Herral de Santina sa...

Hej Mats.
Nej, det tror jag inte. Jag blev glad för att ngn vars musik jag gillar, gillar ngt som jag varit med och skapat. Jag förstår att det sticker i dina små plirande grisögon.

Mvh.
CRJ

Anonym sa...

"Alla ytliga relationer med kollegor inom branschen är just det. Ytligt. Tror du att Lee Dorrian är din kompis?"

jag tror du förväxlar kristoffer med gustaf hööööök...

Anonym sa...

Hej igen.
Ok, grisögon?
Sicket påhopp. Hur mår din dotter då?
Bra hoppas jag. Det är fint med barn.
Jag vill själv ha barn en dag.
Ta med ut på stan. Hänga med polare som själv är föräldrar.
Det underlättar.Man tar det soft i en park.Fikar,snackar skit.Byter blöja. Byter bandtips och så.
Hur bra var AUTOPSY på HITS då?
KNARKAR DE HELT GALET som man kan tro? Ser att du tycker om REPUGNANT. Jag gillade de mest då Johan Wallin, Gurra & Tomas var med. Men pepp iaf!
/Mats Sats

Hans Shaker sa...

Allsåå, jag hörde en låt från nya Cathedral och det var nog bland det sämsta som nånsin smekt mina trumhinnor. Med detta inte sagt att jag ogillar det. Tvärtom så blir jag glad när folk gör musik som berör, även om detta innebär att det är riktigt dåligt. Han sjunger för det första bedrövligt, och sen så vill han liksom avspegla i låtarna vilken bred musiksmak han har genom att slänga in lite flöjtiga mellotroner och sånt.