måndag 16 augusti 2010

”Vakna/Vakna för fan/Se er omkring/Vakna
Vakna för fan/Bloggosfärens murar rasar” vol. 2

Uppföljning till den här orimligheten:

”Tjena XXX. Ledsen att jag dröjt med mitt svar. Jag tycker det här verkar skitkul, men jag måste tyvärr säga nej. Jag är för gammal för att jobba gratis åt Sveriges största och rikaste produktionsbolag.

No offense. Om Djurens Rätt, Amnesty, Sea Shepherd etc hört av sig hade det varit annorlunda, organisationer som kämpar för en bättre och smartare värld.
Men XXX är ett privatägt företag vars enda syfte är att generera maximal profit till dess ägare. En bättre och smartare framtid ingår inte riktigt i XXX;s koncept. Att då be yrkesmänniskor jobba gratis är onekligen stark tobak. Jag är smickrad över att bli tillfrågad, men till skillnad från Kissie (kräks) och Anton Abele (skjut mig) ser jag inte publicitet som ett självändamål.

Ta det inte personligt, du verkar både smart och trevlig. Men vill ni ha mina tjänster får ni betala.
Ses!
Mvh
Christoffer”

Soundtrack: ”Under the sun”, Gastunk.

11 kommentarer:

smegMMA sa...

Jag fnissar. Du är duktig du din stolle.

Anonym sa...

Rätt!

Herral de Santina sa...

Och du ä galen. GALEN!

Björn sa...

Fuck yeah!

Anonym sa...

Mkt klokt svar. Christoffer när Christoffer är som allra bäst.
/wirre

Fredrik sa...

Watch clean! 8)

Anonym sa...

Hoppas Aftonbladet pröjsar stooooort. Annars får jag inte ihop det alls. Men kul text. Posta även ev svar.

Herral de Santina sa...

Anonym: Du skulle bara fatta hur stort de pröjsar sina vikarier. Håll utkik efter Cornelia i TV3:s nya serie ”Telefonplanfruar”. Svaret blev för övrigt förstående och med respekt.

Martin sa...

Jag tolkade vol. 1 som att de faktiskt skulle pröjsa.

Herral de Santina sa...

Martin: ”Ingen budget”.

oplincor sa...

strix? jarowski?