lördag 21 augusti 2010

”That leather smells so sweet/I’m on fire/Breeding sin, breathing lust/Witches spell/No women, all leather and decent amounts of hell”

När barnet sover. När frun är ute och svirar. Då ägnar jag mig åt subkulturellt pappapysslande. På en lördag. Jo, jag tackar jag.


Laga.


Pynta. I bakgrunden: Gammal väst till slakt.


Jackan har antagit en underligt stel form sedan disktrasebehandlingen under Sonispheres vidöppna himmel. Vad gör jag åt det? Tips tack.

Soundtrack snurrar från följande vinyler: Turbonegro ”Retox”, Tragatelo ”S/t”, Plasmatics ”Metal priestess” och ”Coup d’etat”.



Wendy O Williams – vegetarian. Minsann.

9 kommentarer:

xstx sa...

Var Pattons utstyrsel inspiration för dina dekorationer, eller tyckte du bara att färgerna matchade övrigt i motivet, eller ville du bara vara lite creddig?

Herral de Santina sa...

All of the above!

Fredrik sa...

Fett. Smörj in.

Herral de Santina sa...

Bara vilket fett som helst? Smör?

Fredrik sa...

Jag tror all fett funkar. 8) Jag skulle doc inte rekommendera att prova det. Men det finns fett för ändamålet. 8) Kolla med din lokala skomakarsnubbe/snubba. De vet. De kan sin djurhud.

Morrica sa...

fiskars smorning. Blå plåtburk, står bland skokrämen i butiken. Räcker hur länge som helst.

Anton. sa...

tjusig wheely bug

Sulla sa...

Annars så funkar babyolja bra också. Går in bättre och lämnar inte lika mycket kladd som fiskars och liknande kan göra. Det har du antagligen hemma redan. Annars finns det ju läderbalsam och liknande specialprodukter hos din lokala skomakare/järnhandlare.

DK sa...

Minkfett funkar utmärkt och finns hos din lokala skomakare i liten praktisk plåtburk.

Du geggar in jackan och låter det stå och suga åt sig över natten. Nästa dag torkar du bort större fettklumpar och "gnuggar in" resten i jackan med en tygtrasa(sönderrivet lakan funkar utmärkt).

Vips trallala så är jackan som ny.