onsdag 18 augusti 2010

The voice of 138 is fucked up government

Inatt låg jag och vred och vände på mig i sängen. Kunde inte sova. Anledningarna var två:

1. Jag insåg att jag glömt Piratpartiet i min enkät.
2. Jag insåg att nihilistfrågan var buskis.

Imorse hade jag fått två kommentarer som påpekade just detta. Så. Väck med den gamla röstbarometern, in med den nya. Trist för er som redan hunnit slösa ett musklick då alla resultat nollställs.

Men se det så här – nu får ni rösta igen. Anti-verklighet.

Efter tips från Jenny har jag gjort testet på valpejl.se. Först valde jag de tre partier som intresserar mig mest. Då blev det så här:


Sedan valde jag samtliga lymlar. Då blev det så här:


Och vad gör jag nu med denna information?

14 kommentarer:

Lost J sa...

Läbbigt. Fick i princip exakt samma resultat.

Men det blir nog di gröne ändå. Av gammal, korkad hävd.

Fredrik sa...

Du gör det jag säger. Uppenbarligen. ;) Annars drar jag upp gamla demotape-försyndelser. eeh

Anna sa...

Röstar på Fi som vanligt. Alla andra är ju helt cp.

Slobodan Burgher sa...

83% Mp, 75% V och 66% Ss. Konstigt nog bara 44% Pp. Fi ocksa hogt, wtf. Rostade gront i England senast sa far bli samma for Schweden...eller sa rostar jag pa The Shit Lickers i ar.

Anonym1 sa...

en röst på F! är ju i praktiken en röst på sittande regering så det verkar ju jävligt rimligt.

Parne sa...

Sätter eld på ett hotell. Det enda rätta.

Birdseed sa...

Oooh, ooh, välj kommun och kolla individuella kandidater. Den är MYCKET roligare. :)

SheerFaith sa...

Du gör det enda rätta och röstar på vänsterpartiet.

Per sa...

Man försvarar akassan och röstar mot alliansen. Man röstar i princip aldrig för något i ett val, man röstar emot de största idioterna. jag vill att motröster införs.Jag är aldrig för nåt parti men jag är emot några mer än de andra.

Herral de Santina sa...

Per: True that.

JonteRoyal sa...

Per/ Förmodligen den största sanning som sagts på år!

Fredrik sa...

Jag sa ju det. Man väljer det minst dåliga. Ni är fan sämre på läsa än mig.

8)

buskisnihilisten från föregående natt sa...

Kudos! Ska med spänning följa canthateenoughomröstningen

Anonym sa...

Du hänger dig själv och ger därmed fan i att rösta!!