tisdag 28 juli 2009

Thinktank, Lux Tempest och Krabban

Den elitistiska maillistan Thinktank.
Ibland bråkar vi på våra sammanträden.

Martin: Berätta mer om Anthrax-underlägget (?) i barnvagnen. Tänkte skriva lustigheter om ”Madhouse”, ”Imitation of life”, ”I’m the man” och ”Out of sight, out of mind”" men räknar med att JG står för den biten.
Krille: Anthrax? Det är ju The Cramps.
Jonas: Cramps, värsta gubb/Cia Berg-punken. Vad gör det i the crab crib? Jag trodde ni ville att Krabban skulle bli cool.
Daniel: Jag kollade snabbt och tyckte det såg ut som Black Sabbath.
Martin: Nu ser jag men det ser faktiskt ut som Belladonna i mitten och Spitz till höger.
Krille: Cramps är inte punk. det är KNULLA I ETTAN OCH SEDAN RAKT IN I TVÅAN UTAN ATT TVÄTTA OCH SEDAN FRAM Å TILLBAKA, FRAM Å TILLBAKA. Så låter Cramps.
Daniel: The Cramps liksom. Vem fan bryr sig?
Krille: …sa killen som älskar Europe, Sveriges Bolibompaband nummer ett. Lux Interior har betytt mer för rockhistorien än Joey Tempest någonsin kommer att göra.
Daniel: Vem bryr sig om vem som betytt mer för rockhistorien än någon annan? Med den retoriken skulle vi inte behöva någon mer artist än Elvis Presley.
Krille: Fast kontentan av min poäng var ju denna: Europe är barnmusik för bönder i Jämförelse med Cramps. Lite Hjalmar-retorik.
Martin: Lux Interior, Joey Tempest, Harry Drumdini, Tony Reno = klassisk sättning.
Anna: Jag röstar på ett Gun Club-underlägg till Krabban. Joey Tempest betydde mycket för trånande unga tjejer, men inte särskilt mycket för något annat. Så jag tycker att det är lite gulligt att Daniel gillar Europe. Ungefär som jag tycker det är lite gulligt att Martin gillar Leprous. Och att Krille gillar gulliga djur. Leprous är ungefär lika viktiga som youtube-filmer på gulliga djur.
Martin: Misstänker starkt att våra kommentaren kommer att utgöra nytt blogginlägg inom 20 min.
Daniel: Krille, du gillar Europe. Försök inte verka fränare än du är.
Krille: Nej, jag gillar Europe. Absolut. Men jag älskar dem inte.
Daniel: Ok. Då kan jag erkänna att jag inte ens hört The Cramps.
Martin: Ni är roliga.
Daniel: Du också.

Thinktank.
BFFL.

8 kommentarer:

Hjalle sa...

Herrejävlar vilket träsk av idiotier.
GAAAAAAS! GAAAAAS!

Mest välriktad var var Annas passning om Europe till Daniel. Mitt i prick!

Parne sa...

"Cramps är inte punk. det är KNULLA I ETTAN OCH SEDAN RAKT IN I TVÅAN UTAN ATT TVÄTTA OCH SEDAN FRAM Å TILLBAKA, FRAM Å TILLBAKA. Så låter Cramps".

Nu måste vi reda ut en sak...Med "FRAM Å TILLBAKA, FRAM Å TILLBAKA", menar du då kroppens rörelsemönster vid otukt? Eller avser du ett upprepande byte av kärlekshål?

För mig är Cramps mer FÖRST tvåan och sedan ettan utan att tvätta. Tvärtom förefaller ju risken för infektion obefintlig. Eller är du så jävla hc så tvåan är ettan helt enkelt?

Jag har ändrat mig by the way...Cramps är först tvåan, sedan trean (if you know what I mean) utan tvätt.

Herral de Santina sa...

Jag vet inte vad jag menar. Har aldrig varit så bra på matte.

Hjalle sa...

Till Daniel och eventuellt någon annan som inte har hört The Cramps.

Klipp från deras klassiska spelning på Napa State Mental Hospital i New York 1978:
http://www.youtube.com/watch?v=NPVbGzWjLdE&feature=related

Garbageman:
http://www.youtube.com/watch?v=rVLpaiH2hbQ&feature=related

Like A Bad Girl Should:
http://www.youtube.com/watch?v=Qd2M9ynQb5k

. sa...

<3 Hjalle!

F Strage sa...

Som hängivet Cramps-fan måste jag påpeka ett par saker. The Cramps må vara smutsiga och punkiga men de föredrar tveklöst ettan framför tvåan. Annars skulle de inte ha hyllat framstjärten med låtar som "The hot pearl snatch", "Can your pussy do the dog" och "What's inside a girl?".

Ebichu sa...

http://cuteoverload.files.wordpress.com/2009/07/hamstah.jpg

Krabban behöver mer söta djur, ety krabbor i allmänhetinte börjar intressera sig för musik förrän efter andra skalömsningen. Ju!

Slobodan Burgher sa...

Jag har svaret:

The Cramps live i London 3 ar sedan = £30 plus forkop i intrade. Dvs = 100% 2:an knull for ever.

Dar har du din matte. Jag gillar the Cramps.