lördag 3 oktober 2009

Jag kryper till det uppochnervända korset

Jag trodde aldrig jag skulle säga det men en i familjen Schulman har skrivit något vettigt. Fram med paraplyet, snart kommer paddorna från skyn. Läs här.

Och läs sedan kommentarerna. Kvinnohat”R”us, som sig bör bland Sveriges kommenterare.

”Även om det är ojämligt. Hur mycket tid tar städning tvätt o gardiner? Jag fixar det på 1 timme. Men ni är ju så utnyttjade. Gny problem gnälla. Det är vad ni gör.Prova att fokusera på något annat.”

”Ännu en plump i ’protokollet’ är att Schulman gjort någon slagskönsgeneralisering: Bara för att han är kille som dyrkar sin pappa mer än mamma så måste även döttrarna dyrka sin pappa, mer än mamma. Är det något jag lärt mig är att kvinnor och män ofta värdesätter olika egenskaper. T ex tycker jag att Agneta Sjödin, Kristin Ksperssen mfl är ack så tråkiga medan de flesta tjejer jag känner uppskattar deras trygga framtoning. Feminister brukar ju t ex ofta mena att killar har grabbig humor. Varför? Jo, för att de föredrar en annan sorts humor än vad killar ofta gör. Sedan kan man tycka att det är få killar bland komiker som är specielt ’grabbiga’, vilka är dem? Johan Glans, David Batra, Jonas Gardell?”

Vilka är dessa människor, och hur ser deras vardag ut?

Inga kommentarer: