onsdag 14 oktober 2009

Thou shall not have a solid mental status

”- Gud har kallat mig att vila och göra det jag vill göra. Jag blev faktiskt förvånad själv. Oj, ville du det, Gud? Det hade jag inte trott.”

”Det finns ingen historisk person som blivit omskriven som jag. Jag förstår egentligen inte hur jag har överlevt.
Har du varit nära att gå in i väggen?
- Jag ska säga som det är. Jag har gått igenom väggen. På mina bara knän. I bön.”


Den hippa Stockholmselitens nya kuttersmycke Åsa Waldau (referens) talar ut i media. Självinsikt omfattas inte av de 10 budorden och jag önskar att Gud kunde kalla hem hennes medieutrymme. För gott. Samtidigt, i verkligheten, kontaktar Jonas Granvik SVT för att diskutera ironi – se här. Och i ytterligare en annan verklighet tar en ung man sig själv på fullaste, blodigt allvar:

12 kommentarer:

Sulla sa...

Är de senaste Rocky-stripparna i DN månne inspirerade av ett visst Pub Anchor-besök som omnämnts här?

De har iallafall åkt upp på kylskåpet här hemma.

Seb sa...

Måste vara en inte speciellt avlägsen släkting till Percy Nilegård va?

johan, aka trixy sa...

Åh jävlarmalaka,
honom hade jag förträngt. Det är helt fantastiskt

Matte sa...

Han har verkligen talets gåva. Vilket flow...

Daniel Josefsson sa...

Jag hör ingenting av vad han säger, allt jag kan tänka på är hans gigantiska underbett.

Anonym sa...

Trodde först att det var Jesper Thorssons lillebror.

:-I

Herral de Santina sa...

Sulla: Har själv tänkt på det där med Rocky. Finns de på nätet?

Daniel Josefsson sa...

HAHA! Likheten med Jesper Thorsson är faktiskt slående.

henry fiat sa...

undrar om man får gå med i Black Scorpions om man grovt misshandlar Anton Abele? Värt?

Jävla Jenny sa...

Snacka om att budskapet förloras i underbettet. Stackars liten.

Steve sa...

Såg honom vid Odenplan för nåt år sen. Ett ögonblick man minns.

Petri sa...

Underbett+jättetunga=dålig komination.