lördag 30 juli 2011

En förklaring: Kortfattat och utan krångel eller märkliga formuleringar

Angående det kontroversiella inlägget som jag tog bort:

Jag har idag pratat med en av de berörda parterna. Hon påpekade att det rörde sig om ogenomtänkta kommentarer de skrivit i raseri, i en konversation sinsemellan. Att man givetvis inte menar allt som man fly förbannad kläcker ur sig i en privat konversation bokstavligt talat – än mindre förväntar sig att förklara det för främlingar när det offentliggjorts i efterhand. Det replikskifte som publicerades på denna blogg var skrivit i ilska och affekt över att inte veta om vänner strukit med i Oslo. Hon ångrar att hon skrev det, och sa att det var ”det mest korkade jag skrivit på internet”.

Jag ångrar att jag publicerade konversation. Det var inte genomtänkt. Jag borde, när det kom i min ägo via en anonym avsändare, mailat direkt till de berörda och frågat vad i helvete de pysslar med. Gett en chans att förklara sig. Det gjorde jag inte. Och det var bland det mest korkade jag gjort på ett bra tag. Jag publicerade i ilska och affekt över alla idiotier jag läst på internet sedan bomben small för en vecka sedan.

Så. Nog om detta?

Soundtrack: ”Pengar”, av och med Maskinen.

Inga kommentarer: