tisdag 26 juli 2011

Hatguru 138: Social misantrop, är jag


Idag trycktes mitt bidrag till kulturens sommarserie om plågor under vår varmaste, frodigaste årstid.

Jag ska erkänna att jag trodde att de skulle stryka den efter vad som hände i Norge. Och jag ska vidare medge att jag får en liten, liten klump i magen när texten ligger över en artikel med rubriken Högern, hotet & hatet”, samt en bild på övergivna klädbylten på en klippa. Klumpen blir inte mer bekväm när mamma sms:ar ”den var inte trevlig”.

Men. Lagt kort ligger – publish and be damned!

Jag myskompenserar med en heteronormativ parbild på mig och Cornelia, från årets Getaway Rock i Gävle. Tagen av den alltid lika charmante Daniel Falk. Kudos.



Markus: Hata människor? Du är ju en nallebjörn! Om än med vissa rättshaveristiska drag.
Jag: I can dig it.

Soundtrack: ”Panzerfaust”, av och med Darkthrone.

2 kommentarer:

k sa...

Högern hotet & hatet:

Michael Parenti: the functions of fascism http://www.youtube.com/watch?v=n0Bc4KJx2Ao

Noam Chomsky: right wing populism
http://www.youtube.com/watch?v=nN0H6AkJt_M

Anonym sa...

bra tryck i den där publikationen!