måndag 11 juli 2011

Mellan Gävle och Hultsfred



Först ett livsnjutande Ernst Kirstieger-andningshål. Sedan – hat.

Nu kommer det sömniga gläfsandet, igen. Men det går inte att hålla inne med avskyn för landets genomruttna tågnätverk. Senaste jag sågade tågtransporter fick jag en matig och välformulerad kommentar från en lokförare/IJCHE-fanatiker, som gjorde gällande att det inte bara är SJ:s fel att det går åt helvete.

Givetvis finns det fler korrupta jävla supsvin där ute som bör bära hundhuvud. Men kan någon i alla fall försöka förklara om det här scenariot är försvarbart ur ekonomisk och tidsmässig synpunkt:

En elledning rasar ner.
Tågen står stilla.
Passagerarna får bussas.
SJ håller ett fullt fungerande tåg i en hel timme i syfte att vänta in de drabbade resenärerna.

Hur kan det vara en bättre lösning än att bara bränna på med bussarna rakt till Stockholm?

Nu blev ännu fler människor ännu mer försenade.

Skadekontroll – fuck jävla off.

Och ja, ni gissar rätt. Jag sitter på tåget som stod stilla vid en station i en timme. Framför mig har jag ett ungt hårdrockspar som grovhånglar på det skamlöst intima sätt som bara kåta tonåringar kan.

Hon har ”Killers”-Eddie tatuerad på benet. Han bär en Nirvana-tröja. Hon växlar mellan tunglekarna och att bläddra i ”The heroin diaries” av Nikki Sixx. Han varierar mellan att massera tjejens bröst så hårt att jag är rädd att de ska trilla av, samt utforska hennes skrev.

Jag kan inte bestämma mig för om skådespelet gör förseningen lite mer uthärdlig, eller bara tillvaron än olidligare.

Soundtrack: ”The unexpected guest”, av och med Demon.

3 kommentarer:

DK sa...

hehe, skrev. men resegaranti är mysigt och funkar smidigt när tåget är 1 timme försent. Så då fick du iaf se hånglande kids gratis!

Steve sa...

SJ-förseningar har jag haft stora problem med det här året. För några veckor sedan bidde det 2,5 timmes stillastående i Katrineholmstrakten. Dock inget adolescenshångel att bevittna som tidsfördriv.

Däremot blev jag härförleden tvungen att stävja några erektion- och lubriceringsframkallande aktiviteter vid en av Göta kanals slussar i samband med vistelse hos mina föräldrar. Tvenne ungdomar - en slussvakt och vederbörandes, får man förmöda, flickvän - masserade idogt varandras talorgan och genitalier under förmodligen flera timmar, vilket bevittnades medelst kikare från residensets uteplats. Jag gick därefter helt sonika fram och "hrmade" varpå de tittade upp - för att sedan fortsätta med de skurrila företeelserna ännu ett tag. Dagens ungdom kan inte skilja mellan privat och offentlig sfär.

Ps. Roligt med festivaler. Själv ska jag till norra Italien och därefter Slovenien på onsdag.

Pär Arvidsson sa...

http://www.youtube.com/watch?v=V80e31y09Ck