söndag 4 september 2011

”Den växande betoningen av kultur och religion ligger bakom det mesta som idag går snett i samhället.”


Strålande läsning i mastodontklassen 40 000 000 000 000-tecken. Bara på papper, ej på nätet. Värt din tid.

Hon må vara ett högerliberalt spöke av rang. Och jag må bränna alla broar till min forna arbetsplats tokröda kulturredaktion.

Men när Dilsa Demirbag-Sten skriver saker som ”kultur ursäktar ingenting”, ”tvärtom måste vi våga motverka alla kulturella avarter som förtrycker individen” och ”blasfemi har varit en nödvändig murbräcka för upplysningen och utvecklingen av den västerländska demokratin”… ja, då smälter jag inuti av eufori och lusta.

Dilsa, fuck me and marry me young.



Och på tal om religion och kultur, präster och prelater: nya Bastard Priest är ute. ”Fucking slaughter” kan vara en av årets bästa låtar, där den så vackert placerar sig på samma japandyrkande hylla som hittepåbandet Syphilitic Vaginas. Dock tycker jag fortfarande att mina omslagsförslag var strået vassare.

Soundtrack: ”How they poison the young”, av och med Infest, på liveinspelad tiotumsvinyl.

Inga kommentarer: