måndag 23 mars 2009

I just called to say that jag vet att du gillar Kent


Min nya bästa vän tillsammans med några gamla.

Jag älskar återvinning, och inte bara av musik. Ju mer jag kan konsumera som redan ägts av någon annan, desto gladare blir min plånbok och naturen (och Merciless). Så inse mitt glädjerus när jag hittar en fullständigt tillförlitlig mobiltelefon på bytesbordet i vårat soprum. Dessutom med laddare och en liten lapp där en vänlig själ skrivit ”fungerar, upplåst”. Äntligen, äntligen, äntligen kan jag ta min bajsiga Nokia och slänga den rakt åt helvete.
Nokia Xpress Music: fuck jävla off.
Det bästa är att den forne ägaren inte raderat ett smack. Telefonbok, mail, foton, filmer, sms, telefontrafik – allt finns kvar. Så idag har jag ägnat mig åt lite lättare FRA-arbete på lunchrasten. Jag vet att:
1. Ägaren är en han.
2. Jag vet vad hans sambo heter och vad hon har för telefonnummer.
3. Jag vet att han och hans sambo kommit så långt i förhållandet att de vågar säga ”jag älskar dig” till varandra.
4. Jag vet vad hon gillar för typ av pizza: Funghi med bearnaisesås till. Av en slump (?) är det även min favorit.
5. Jag vet vilka uteställen de brukar köa till.
6. Jag vet att han var och såg Kent förra sommaren.
7. Jag vet att anledningen till att han så snällt ger bort sin telefon är för att han fick en ny i födelsedagspresent.
8. Jag vet att han gillar Stieg Larssons ”Luftslottet som sprängdes”.

Bland annat. En modern svensk måste vara det enklaste som finns att kartlägga på typ 5 sekunder.

Och nej, det finns inga amatörbilder/filmer i telefonen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lillsyrran brukar ge bort det hon hittat i grovsoprummet som julklappar och presenter till oss i familjen (och vi känner oss utvalda och älskade).

Anal Elf Kid sa...

Fanns det inga proffsbilder då?!

HAHAHAHAHA.

Ja jävlar. *sniff*

http://www.myspace.com/harderthansten

ps. Skönt att höra att det inte bara är jag som hatar Nokias Xpress Music. Om jag VILLE ha kompression på ljudet så hade jag för helvete bett om det! ds.