söndag 7 juni 2009

A new dawn fades:
Krillebus uppdaterad till version 1.38

Efter mitt uppvaknande ur hatets koma har jag hunnit göra följande otroligt spontana, positiva och livsbejakande ”JA!”-saker:


Fritagna djur ääälskar stora näsor och Amebix.

1. Gå med i Djurens rätt. På fyllan, men ändå.


Repiga fynd.

2. Spontanköpa lp:s ur den repigaste reabacken på Hötorget. Förvisso inte alls olikt mig men notera att jag testar nya gränser och bär hem Queen. Som vanligt bar jag även hem en skiva som jag redan har: ZZ Top. Bra julklapp till Linnéa.

3. Rösta, eftersom jag numera älskar demokrati. Halvfull, men ändå. Jag kryssade i tvåan, som alltid. Vi fick en sådan gränslös folkhemspepp att familjen Röstlund-Jonsson bestämde sig för att göra nästa riksdagsval till en fest. Begravningskostym och kravatt på, Cornelia i långklänning med solparasoll och vita handskar, Krabban i sina bästa kalasbyxor. Just like in der alte tage, ja?

21 kommentarer:

Hjalle sa...

Freak

Anonym sa...

Kryssa i tvåan, hö hö.

Slusk sa...

"Jag kryssade i tvåan, som alltid." och din käresta blev gravid hur?

Herral de Santina sa...

Jag förstår inte vad ni pratar om.

Mats F sa...

Om du inte redan har den så är Queens "Sheer heart attack" en alldeles utmärkt skiva.

Herral de Santina sa...

jag tror att jag ägt den och gett bort den i ett anti-queen-frenzy.

J And sa...

Fan, jag visste att jag borde svidat upp inför valet.

Anal Elf Kid sa...

Va?! Men varför har du en dvärghamster? Och är det en Campbell eller vintervit?

Ebichu sa...

Hammis!

Vad heter den? Har ni matchande vänskapshalsband?

goth-henrik sa...

Jag har gått med i Greenpeace på fyllan.

. sa...

Henke - jag satt på allvar och tog reda på vilka kurser jag skulle behöva för att åka på en av Greenpeace båtar igår. NYKTER.

Anonym sa...

anti-queer-frenzy

Herral de Santina sa...

Anal/Ebichu: Den är inte min. Den hörde hemma i ett laboratorium där den med allra största säkerhet icke fick några vänskapshalsband. Nu är den vidarelämnad till ett propert, legitimt hamsterhem.

(insert gosskör sjungandes ”Born free” exakt här.)

Ebichu sa...

Jag är i vanliga fall en fridfull ung dam, men när det kommer till djurförsök, köttfabriker och annat sattyg...

Kudos till frittagare.

Anal Elf Kid sa...

138: Åhå. Du skulle ha gett den till Ebichu, hon är ett mer än legitimt hamsterhem, faktiskt rent utav excellent. Eller skickat den till mig, vår dvärghamster hade passat på att somna in under SRF :( Där fick vi för att vi åkte och lämnade henne ensam på ålderns höst...

Herral de Santina sa...

srf: the hamster killer.

Ebichu sa...

(Här vill jag tillägga att Smörisen av princip INTE bits när vi låter henne lyssna på Slayers Raining Blood.)

Herral de Santina sa...

Smöris? Vad är det för namn på en av naturens mest blodtörstiga varelser? Nej, Black Snake Moan, där har du ett rekordeligt namn på en hamster.

Fast helst vill jag ha en Staffordshire Bullterrier vid namn Bismarck.

. sa...

Åh, en PJ Harvey-hamster!

Ebichu sa...

Min andra hamster heter Megasnake - the instigator of DOOM.

Ett ex hade ett par homosexuella guldfiskar vid namn Molotov och Ribbentrop. Han är iofs hårdare än vad jag ens kan drömma om.

Anal Elf Kid sa...

Härnäst ska jag skaffa två Roborovski-hanar som ska heta "komikerparet Tasse & Gnage". Det blir lajbans det.