torsdag 4 juni 2009

Krillebus, Hardcore Superstar och Hitler

Nu har även Krillebus tagit del av Hardcore Superstars unisont hyllade thrash/speed metal-opus ”Beg for it”. Den väcker ljuva minnen till liv. Jag minns hur jag som tolvåring låg hemma i sängen, förkyld och hemma från skolan. Mamma kom hem med presenter: ett ex av Metal Hammer och Megadeths purfärska cd ”Rust in peace”. Albumet var, och är, fantastiskt, makalöst, Megadeth på toppen av sin karriär. Exakt, precis som Hardcore Superstar och ”Beg for it”. Det är den bästa thrash fucking metal jag hört sedan… sedan… tja, ”Rust in peace”.

Och Hitler? Ja, han hade onekligen diggat han med.

5 kommentarer:

Ricky brush sa...

Rust in peace ja, fan så bra den är.
Helt klart en av mina absoluta favoriter. Slår Metallica på fingrarna(om vi ska dra upp Megadeth VS Metallica).

Hardcore Superstar har jag tyvärr inget att säga om, kanske när jag har lyssnat, vågar man?

Herral de Santina sa...

Nej, gör det inte. Tror inte du pallar hårdheten i Hardcore SS.

Mikael Sörling sa...

Jag ger den en 1:a i morgondagens HD. Sjukt kass skiva.

Johannes af Luna sa...

Vill bara citera Jessica när jag läste upp ditt inlägg; "In your face!!!"

Herral de Santina sa...

All heder åt dig Mikael.