lördag 6 juni 2009

Jag stannar hellre hemma: the 138 version

Får desperat sms från Cornelia, som jobbat i city idag:

”Skräp överallt och fullt av fulla fotbollsdanskar. Hela stan består av poliser, danskar och nationaldagsfirare. Stackars Krabban vill väl aldrig komma ut.”

Och därför stannar jag hellre hemma idag än går utanför dörren. Jag råder alla sunda stockholmare att göra likadant. Tyvärr verkar det som att danskhataren Jonas Granvik tagit ledigt för kvällen.

Jag:
”Hela stan är tydligen full av danskar. Vad tänker du göra åt det?!”

Jonas:
”Ja det verkar som fotbollen kombinerats med någon slags molluskfestival. Jag är på väg till Kärrtorp där jag hoppas det är lite mer värdigt folk som parkbänksalkisar, väskryckare och Kim Kärnfalk. Hur firar ni nationaldagen? Spelar Cornelia Sabaton-cover på panflöjt för Krabban?”

Jag:
”Nej, vi barrikaderar oss och skjuter skarpt.”

Topp 5 sämsta:
5. Poliser.
4. Danskar.
3. Danskar som gillar fotboll.
2. Människor som firar nationaldagen.
1. Människor som firar nationaldagen och gillar fotboll.

1 kommentar:

Anal Elf Kid sa...

Märkligt nog var det fullt med fulla danskar i fotodiket på SRF också. Strange. Very strange.