onsdag 3 juni 2009

Hardcore Superstar och Hitler: två olika enheter, en tanke (a.k.a. Hardcore Hitler)



För en tid sedan, i den ytterst elitistiska maillistan Thinktank, lovade jag att äta en tallrik bajs nästa gång en oinitierad person använde ordet ”thrash” för att beskriva Hardcore Superstar. Det var en lögn. Jag hade fått ändra min kost till att bara bestå av avföring för länge, länge sedan om jag stått vid mitt ord. De helt uppåt väggarna galna beskrivningarna och betygen fortsätter att hagla över Sveriges mest avlivningsvänliga band. Jag tvingas ge upp min avsky och applådera gruppen för dess luftslottsliknande pr-kupp.

”Hörni grabbar, om vi själva börjar säga att vi spelar thrash och är coola, tuffa och hårda, då kommer folk utan koll att haka på och hålla med. Fatta, vår lögn blir sanning”.

Och ja, så har det blivit. Hardcore Superstar har helt anammat Adolf Hitlers lögnaktiga livsstil som han beskrev den i ”Mein kampf”:

”Man utgick därmed från den riktiga principen att ju större lögnen är, desto större är utsikterna för att den skall bli trodd, eftersom de flesta människor inom folkets stora massa i djupet av sitt hjärta visserligen inte medvetet och avsiktligt är dåliga, men så enkelt och primitivt konstruerade att de lättare faller offer för en stor lögn än för en liten. De ljuger själva mången gång i smått, men skäms för att göra sig skyldiga till en stor lögn. En sådan får inte plats i deras medvetande, och de tror därför heller inte andra om en så oerhörd fräckhet och en så infam förvrängning. Även om de upplyses om detta tvivlar och vacklar de länge, och försöker tro att lögnen åtminstone har någon grund, varav följden blir att en smula fastnar även av den fräckaste lögn, ett faktum som alla stora lögnkonstnärer och lögnföreningar i denna världen alltförväl känner till och utnyttjar på det gemenaste sätt.”


Jag har bara ett ord till Hardcore Superstar: kudos för bluffen.
Själv letar jag guldkorn i misären och kan i konstatera att dagens tidning i alla fall stavar thrash rätt. Alltid något.

8 kommentarer:

Mats F sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mats F sa...

Ditt hat är en sann glädjekälla. Skrattar hårt, högt och länge.

Lukinx sa...

Att det till och med står "hårdare thrash" blir kryddan som får smaklökarna att svettas mer än vad de riktigt klarar av. Gissa vad bloggmaterial du kommer att ha nu när HSS ska toklanseras i staterna. Christmas came early this year!

Parne sa...

Vad man än tycker: Hardcore Superstar gör verkligen inget annat än blandar sleaze med thrash just nu. Det går inte att förneka. Visst, jag är sjukt less på att läsa om det i V-A-R-J-E jävla sammanhang. Men det just vad dom gör. Så jag antar att det inte går att beskriva på ett tydligare sätt. Ja, det skulle vara genom att kalla det för bajs då. Om man nu vill göra det. Själv står jag ganska oberörd av deras låtar.

Herral de Santina sa...

jag beklagar att även du min vän gått på deras luftslott. tigertailz blandade sleaze och thrash i och med att de körde covers på 'tallica och megadeth. hardcore ss kör tvåtakt i några låtar och snor ett 3 sekunder långt intro från SENA sepultura, och plötsligt så lirar de thrash. jo, tjena.

ska inte du vara på bb btw?

Herral de Santina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Herral de Santina sa...

…lite samma vanföreställning som att sonic ritual spelar doom, som vissa rättshaverister utan koll har fått för sig. fast i det fallet är det ju ingen självförvållad hitlerbluff. det beror ju på att folk är idioter (tjena rogga).

Parne sa...

Nja...Gått på vet jag inte. Jag påstår inte att Hardcore SS lirar thrash rakt av. Alltså...Det ska klargöras, djävlar i mig att jag inte tycker det. Tro inget annat. Men jag kan inte förneka att jag hör elementen där. Vi snackar inte Dark Angel-riff och Gene Hoglan-trummor här...Det gör vi inte. Men jag hör fanimej thrashen.

Tro aldrig annat än att jag föredrar Dark Angel, Kreator, Megadeth, Forbidden och hela skiten före göteborgarna i alla väder.

Så, nu skiter vi i det här ämnet.

BB ja, jo...När fan somhelst är det dags. Det var på g att dom skulle "sätta igång" förlossningen för en vecka sedan. Det fanns för lite fostervatten men det ordnade till sig till dagen efter, så vi fick åka hem igen. Nu går vi verkligen bara och väntar.