måndag 1 juni 2009

”Eternal, and eternal I endure/All hope abandon ye who enter here”

Jag börjar dagen med att via radion höra Josefin Crafoord berätta att hon träffat Linda Rosing på Eriksdalsbadet.
Det värsta, mest förnedrande är att jag redan vet det, då jag läst Josefins blogg kvällen innan.

Sedan läser jag Sveriges egen ayatolla Mohamed Omars inlägg om sexualundervisning. Det får mig att fundera kring varför de som faktiskt tillför något av värde till samhället plockas ifrån oss så tidigt (Pig Champion, Mikey Offender etc), medan de som bara förstör vandrar för evigt jorden likt gigantiska, vidöppna, varfyllda rövhål.

Jag rundar av med att läsa Marie Plosjös debattartikel om nakenhet.

Efter denna samlade attack av dumhet är det som att vinna på lotto att få ta del av Hanna Fahls skriverier. Tack Linnéa.

Inga kommentarer: