tisdag 1 februari 2011

Sökes: Scandinavian jawbreaker type old motorcycle leather jacket – igen, nu med boa

Tröja från Black Uniforms som ser, eh, officiell ut. Rimligt.

Jag hjälpte min vän Satoru köpa två stycken klassiska svenska Petroffjackor, varpå han drog igång sin egen knuttekollektion där borta i Tokyo. Läs och se – här.

Ny dyker det upp epost från japanska främlingar som söker svenskt skinn:

”i'm looking for this kind of petroff leather jacket, but i didn't find anyone sale it.include record boy.its been sold out.could you help me?do you have any clues?many many thanks.”

Och basisten i Rocky & The Sweden ber om hjälp med att hitta en liknande jacka som Jonsson i Anti Cimex bär på omslaget till ”Absolute country of Sweden” – ”with boa collar”:


Hjälp, någon? Jag är rådlös.

19 kommentarer:

Hetsapan sa...

Men hallå! Jag har en sån i garderoben som jag köpte på HM för 50 spänn (men boa vet jag inte...det är lite lammlurv typ). Gå och titta. Det var ingen som ville ha dem då. De är ju poppis nu och lär finnas på varje stor kedja.

Henry sa...

I wish I knew where to get one myself, too!

Sulla sa...

Som av en händelse: http://belowoutlet.blogspot.com/

Annars har ju weekdays ngt liknande i kackig kvalitet till för mycket pengar, och även Flying A säljer något sånt på Åhléns.

Sulla sa...

Fast boandet får man nog ordna själv. Om det inte är något sånt här som japanen letar efter? http://cgi.ebay.com/NWT-HOLLISTER-2010-Hobson-Faux-Leather-Sherpa-Jacket-S-/320650056388?pt=US_CSA_WC_Outerwear&hash=item4aa83b92c4

Vic88 sa...

Jag vet var den prick den där jackan som Jonsson har befinner sig!

Herral de Santina sa...

Do tell!

Anonym sa...

Det förklarar en del, jag som trodde att japaner var icke stöldbenängna men förra på True Thrash Fest i Osaka blev min Jofama jacka av vad japanerna kallar Destructionmodell stulen.

gato sa...

Veckans ord: lammlurv

Parne sa...

Black Uniforms är väl kanske det största jävla luftslottet någonsin va? Fyfan vilken dynga.

Tröjan är tveklöst bättre än bandet.

sikas sa...

parne: du är knäppis!!

Erik G sa...

Skyll dig själv din jävla "Metalpunkfashionista."

Anonym sa...

mera jonsson ->
http://www.shit-fi.com/content/cimexleaks-photo-dump

Herral de Santina sa...

Jag dog just lite inombords. AV glädje.

Gladpack sa...

Ska du börja rodda torshammare också?
Det kan vi ordna isf.

Per sa...

Parne
Du har så rätt.

B. Bazooka sa...

jag har exakt en sån jacka som jag ärvt från farsan. jag befinner mig dessutom i japan. vad betalar dom?

Herral de Santina sa...

Inte en aning.

Men glid till Boy Records i Tokyo (http://www.record-boy.com), fråga efter Satoru och säg att du har en skinnjacka att sälja till basisten från Rocky and the Sweden. Hälsa från mig!

ichsan sa...

i have searched this kind of jacket but i didn't find it yet. does anyone want to sell it? email me: magnus_grinder@yahoo.co.id

Anonym sa...

även jag vet var Jonsson har sin jacka någonstans.. Ledtråd; Skåne