lördag 15 november 2008

LKPG a-go-go


Maria, Ellen, en arg feministleopard med knölpåk, Krystal. De andra två i bandet känner jag inte så jag ville inte fota dem utan att be om lov. Upphovsrätt, bloggare, schimpanser – ja, ni vet.

Kolla, de står på golvet – ring media!

Ännu ett blixtbesök på Skylten i LKPG. UG-stämning och kaffe med Delicatoboll för 10 kr, som hittat. Bäst var en tjej med t-shirten ”Don’t eat meat, eat pussy”. Onekligen.
Kul att se och träffa The Bombettes, från Umeå. Bra när det är punkstök men lite för poppigt för mig ibland. Slaktattack/At The Gates-Martin dök upp från GBG eftersom han är #1 Imperial Leather-fan. Han ville ha svar på vilken typ av rättshaverist Goth-Henrik är egentligen, eftersom ynglingen sågat retrosläppet av Tanks andra skiva ”Power of the hunter” (1982) i senaste Close-Up.
”Även om resten av skivan var fylld med 50 toaletter som spolar, gör titelspåret ändå skivan fantastisk”, påstår Martin. Då jag vet lite och ingenting om just Tank kunde jag varken försvara eller dissa Goth-Henrik.
Övrigt kändisskvaller: Martin har tack vare At The Gates-återföreningen sagt upp sig från jobbet för att kunna lyssna på musik och spela på heltid. Kängprojekt med Kenko från Imperial Leather/ Meanwhile och fuldöds med Wallenberg från Skitsystem är på tapeten.

Nu ska jag till närmaste reaback och köpa Tank.

Inga kommentarer: