torsdag 20 november 2008

Party on Krille, party on Cornelia


"Hmmm... vegan power"

Cornelia blickar ut över våra kollegor i snyltarbranschen

Hanna och Emilia. I bakgrunden: osorterad blandning kändisar.

Igår var det flådig invigningsfest på Nordic Light Hotel för festivalen. Jag känner ju inte igen en jävel, men Cornelia plockade hel- och halvkändisar på löpande band. Sveriges intelligentia var repre… Nej, nu blev det fel. Jag nöjer mig med att säga att alla var där, ok?
Som de vegetarianer vi är tryckte vi ett hörn medan ett flytande kötthav av gratisätare böljade kring en imponerande köttbuffé. Vi åt popcorn, coleslaw, mac’n’cheese och en mycket god liten citronefterrätt. På väg hem fick alla en goodiebag med gratisgrejer. Mattias, som den internationellt vana kändisminglare och freeloader han är, viftade irriterat bort innehållet som mediokert. Jag och Cornelia, som inte alls är vana att man får grejer på en fest, var mycket nöja över våra banankakor och maskarapennor.

Den gängse uppfattningen på festen igår var att alla, alla, dyrkar ”The Wrestler”. Jag tror att det finns 10 biljetter kvar till visningen ikväll. Skynda, skynda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

The Wrestler levde upp till hypen. Jag är imponerad och nöjd!

Anonym sa...

Hallå, jag var ju inte där!
/Lisa