onsdag 26 november 2008

Tävling för filmfreaks som gillar beväpnade barn


En av festivalens absolut bästa filmer är ”Johnny Mad Dog”. Jag bloggade om den tidigare och skrev då så här:
”Johnny Mad Dog”: inte många ljusa stunder här inte. Skildrar hur afrikanska barnsoldater mördar, våldtar och drogar sig genom ett krigshärjat land. Innehåller pseudonymer som black metal-folk samt gangstarappare skulle döda för, streetmode som Sofo-kidsen skulle sälja sina mödrar för, samt ett par starka scener som kommer att brännmärka sin själ för evigt.
Nu kanske jag tog i lite. Filmen är tung men inte tung. Dock är den fantastiskt bra på riktigt. Därför skänker jag bort följande till fredagens premiär, kl. 21.30 på Skandia:
10 x biobiljetter.
10 x filmkort
5 x vinnare får alltså 2 st av varje var, vilket innebär att du kan ta med en polare.
Maila mig på katalogred@stockholmfilmfestival.se senast fredag kl. 12.00 så fixar vi det, ok?
Bonus: hitta Watain-citatet jag smugit in på den här sidan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Enkel!

"shows us the true face of uttermost madness"

Skitbra blogg för övrigt.

Herral de Santina sa...

Snabbt plockat. Och tack. Men klarar du det här då:

http://canthateenough.blogspot.com/2008/11/smygsatanisk-filmfestival.html

Anonym sa...

Näe.. lyssnar inte på Venom så det blir lite för svårt.

The Fat Controller sa...

Hinner inte eftersom Rachel Getting Married drar ut på tiden samma kväll

Herral de Santina sa...

Va? Hatar du att andas också eller?