måndag 10 november 2008

Krille vs. Fars dag


Idag, eller snarare igår, har Sverige vältrat sig i osunt fars dags-firande. Jag hade tänkt skriva något sjukt bittert/hatiskt/skrattretande/tragiskt om senast jag hade kontakt med min far, för fyra år sedan. Inser dock att jag inte är en Birro. Jag är inte redo att kliva ned i det depraverande stålbad som en totalt självutlämnande blogg innebär. Istället listar jag några saker som gjort mig glad idag:
Att jag och Cornelia fick tid att hänga lite.
Att jag fick se ett splitternytt avsnitt av ”30 Rock”. Jättekul.
Att Cornelia godkänner Tina Fey som frikort.
Att vi valt bandbilder till Sonic Ritual-vinyeln.
Att jag laddat ned en komplett Witchfinder General-diskografi.
Att jag såg en söt hund på gatan, en rottweiler.
Att jag åt en vanlig straight up jävla Funghi.
Att jag hjälpt Hanna/Sara/Lina en smula med fickprogrammet till filmfestivalen.
Att Lina lovat hjälpa till med layouten till Sonic Ritual-vinylen.
Att jag skrivit klart omslagsartikeln till nästa DZ.
Att Anna och Cornelia tyckte att ovanstående artikel var läsvärd och relativt rättstavad.
Att Henrik, numera Goth-Henke, meddelar att Andrew Eldritch en gång sagt att de enda äkta heavy metal-banden i England är Sisters of Mercy, Motörhead och Crass.
Att jag köpte flygbiljett till Umeå för att fira jul med familjen.
Att jag kan bo hos André under ovanstående vistelse och att Fredrik är hemma under ovanstående kristna helgdag.
Att jag och Henrik, f.d. Doom-Henke, Youtubat Saint Vitus-videos.
Att min slutsats att fäder är sjukt överskattat står fast.

UPPDATERING: Upptäcker att mitt Hotmailkonto fått äran att motta ett mail från Tidningsbutiken. Rubrik: "Är din Pappa en Äventyrs- eller Lattepappa?‏"

Vem i helvete vill ha varken eller?

Inga kommentarer: