måndag 17 november 2008

The return of Pest-Krille


Pest-Krille, the original

Varning: detta är ett sjukt internt humorinlägg. Läs inte om du anser att du uppskattar skämt med folklig bredd och hög nivå.

Bakgrund: det finns en black metal-duo här i Sthlm som heter Pest som jag tycker är rätt bra. För drygt ett år sedan stötte jag regelbundet på en av medlemmarna i diverse sociala/asociala sammanhang, en riktigt trevlig karl trots att jag tror att han ursprungligen är från Skåne. Han kallar sig Necro, eller är det Equimanthorn? Hur som helst blir han i folkmun rätt och slätt Pest-Krille. Nu är det dock länge sedan jag såg honom.
Nutid: i skarven mellan filmfestivalkatalog och det totala marknadsvansinnet hade jag ett par dagar av riktig leda här på jobbet. Jag skickade ut ett email till Jonas, Daniel, Linnéa och Henrik:
”Jag har verkligen otroligt tråkigt på mitt jobb. Kan ingen berätta ngt nytt å roligt? Vad håller Pest-Krille på med nu för tiden, tex?”.
Inom ca. 2 minuter fick jag svar från Jonas att mannen numera jobbar på en italiensk restaurang och kallar sig Pesto-Krille. Därifrån och framåt gick det bara utför, rakt ned i ordvitshelvetet.
Här följer ett axplock ur en mailkonversation som sträckte sig över större delen av en arbetsdag. Varje namn innehöll ett litet scenario om hur den gode Krille hamnat i varje situation, men jag ger er en snabbare Greatest Hits. Alla ovanstående personer är lika skyldiga.

Såpakändisen: Falcon Crest-Krille
Ryttaren: Häst-Krille
Killen som drar till skogs och bygger bo: Nest-Krille
Skidåkaren: Pist-Krille
Tjockisen: Däst-Krille
Killen som får nog när man skämtar om hans namn: Pust-Krille
Den religiöse 1: Präst-Krille
Den religiöse 2: Prost-Krille
Den religiöse 3: Påsk-Krille
F.d. Pesto-Krille som fått kicken för att han återanvänder mat: Rest-Krille
Partykillen: Fest-Krille
När man får oväntat besök: Gäst-Krille
Bagaren: Jäst-Krille
Den klonade killen: Flest-Krille
Bartendern på Mest Kök & Bar: Mest-Krille
Hardocrefanatikern: Infest-Krille
Ersättare av Christer Glenning i Trafikmagasinet: Test-Krille
Talfelskillen: Läsp-Krille
#1 winner: Bäst-Krille
Mexikanen: Fiesta-Krille (oh, vilken nödlösning)
Killen som lackar och beter sig som ett monster: Best-Krille
Killen som irriterat viftar bort en öststatsturné: West-Krille
Killen som är med hårdrock än alla andra: Väst-Krille
Punkaren: Mäsk-Krille
Killen som får ont i bröstet: Chest-Krille
Rollspelsfanatikern: Quest-Krille

Jag varnade er ju. Varför läste ni ända hit? Notera dock att det är relativt hög nivå och ingen dammade av den om otillbörliga familjeförhållanden… Ja, ni fattar.

Ngn där ute som vill lägga till ett namn?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Killen som blir skomakare: Läst-Krille

Killen som spelar black metal i Baltikum: Est-Krille

Killen som samlar gammaldags tablettautomater: Pez-Krille

Anonym sa...

Silikon-fanatikern: Breast-Krille

Anonym sa...

Killen som stod vakt på Sweden Rock i somras i en sån där självlysande väst: Neon-Krille

Daniel Josefsson sa...

anonym: Vill inte kväva din kreativitet eller så, men det känns faktiskt lite som att du missuppfattat grejen.

Anonym sa...

Okej, döda mig inte nu:

Killen som gick igång på barnstjärnor: Incest-Krille

Hetsapan sa...

Har du inget bättre att göra när jag är borta?

. sa...

Killen som är exhibitionist: Undressed-Krille

Anonym sa...

Haha, lär bli svårt att se Pest-Krille nu utan att referera till Breast-Krille, Quest-Krille osv.

Killen som är son till Anders Gernandt: Häst-Krille

Daniel Josefsson sa...

Haha, Est-Krille. Lysande.

Herral de Santina sa...

Ok, den här emailades till mig. Tog ett tag innan jag fattade den. Fattar ni:

Killen som gjorde det andra valet: Kolera-Krille

Anonym sa...

Ha ha, Kolera-Krille. Loligt.

Anonym sa...

När han diskret vill pocka på uppmärksamhet blir han Psst-Krille.

jurscusn sa...

han som gillar disrupt: unrest-krille

hosest sa...

han som gillar gamla underskattade hardcoreband: citizens arrest-krille

Anonym sa...

Han som utvecklade aspbergers: Dille-Krille

:D