fredag 21 november 2008

Tyrant vs. Spy Bar

Jag har en kompis som fått spö av Backyard Babies på toaletten.
Jag har en kompis som åkt dit för droginnehav på toaletten.
Jag har en kompis som kissade i en blomkruka där förra veckan.

Och nu, nu äntligen, har jag efter 5 år i Sthlm fått besöka Spy Bar. Vilken ynnest! I gengäld bjöd jag med 50% av Tyrant, som vakterna motvilligt tvingades släppa in eftersom de stod på listan. Våra vägar skildes åt någon gång vid 02.00, men tydligen hade vakterna till slut irriterat viftat ut Daniel och Bragge ur lokalen. Då hade Bragge suttit i en soffa på ett podium i VIP-rummet och sovit med en öl i handen i, tja, 1 timme kanske. Slapp stämning. Det skulle aldrig lira på Carmen, det är ett som är säkert. Överklassen tolererar onekligen dekadens på ett helt annat sätt än arbetarklassen. Daniel avlägger rapport idag och väljer att citera Carolina Gynning: "Det roliga är att jag vaknar nu med handväska, päls och allt på mig ovanpå sängen. Så jävla kul. Jag är nog bakis det är jag men what ever. Nu har jag tre jävligt viktiga möten, ha,ha,ha hur fan ska det gå."
Själv avslutade jag kvällen i rökrutan där jag försökte övertyga en kille som inte kan ha varit en sekund äldre än 16, att han genast måste ta avstånd från reggae.

Spy Bar-debut, champagne, fulla hårdrockare i finlokaler – och inga batterier i kameran. Jesus gråter.

3 kommentarer:

Annica sa...

Mitt första och enda Spy Bar-besök slutade med att Robinson Robban grät över sina gamla polare i Gällivare och hur kul det var att spela Quake med dem. Jag såg även Sveriges Pamela Anderson, Sigrid Åhs.

Sitter äckelVirtanen där på riktigt med en liten panel och typ, kommenterar allt som händer?

Jag oroas lite över din sthlmsmediaelitkurtis. Snart kommer du ju vara bortom ironi, uppslukad av kulturbrillor, kola och elektrobrallor.

Herral de Santina sa...

Nej, Sthlms största kolasnok/kvinnoförtryckare såg jag inte till alls.

Elektrobrallor? Låter som ett superhjälteredskap.

Unknown sa...

Du har ingen koll på kändisar, men vet vem Perez Hilton är?

Fascinerande.