lördag 1 november 2008

"New York’s Alright If You Like Saxophones"

På tal om John Belushi: han älskade punk och speciellt Fear. Han lyckades fixa in Los Angeles-gruppen så den fick spela live på Saturday Night Live. Det gick väl sådär. Av någon anledning lyckas jag inte hitta det klippet på Youtube just nu, men det finns. Jag har sett det och det är fantastiskt. Det enda jag hittar är en underhållande snutt där John Joseph från Cro-Mags, ett av de bästa/dummaste band som någonsin existerat, berättar hur det gick till. Lätt värt att lägga 4 minuter på.



På tal om Fear är det, ur historisk synpunkt, ett väldigt överskattat band. Ändå kan jag inte få nog av just anti-New York-texten. ”New York's alright if you're a homosexual!” Vad i helvete. För någon månad sedan tvingade Cornelia mig att stänga av när jag spelade Fears ”The Mouth Don't Stop (The Trouble Today With Women Is)”. Fullt förståligt, det är trots allt en skitlåt.

5 kommentarer:

Tompa sa...

http://www.videosift.com/video/FEAR-Saturday-Night-Live-1981-Historic-Performance

Jarno sa...

Här har du klippet du söker, inte Youtube men det funkar nog ändå.

http://www.videosift.com/video/FEAR-Saturday-Night-Live-1981-Historic-Performance

Fredrik sa...

Här finns videon från SNL:
http://www.virb.com/bellyache/videos/10400

Du måste ju lära dig Googla.

/ Löken

The Fat Controller sa...

Ja, detsamma händer hemma hos mig när jag spelar Slick Rick's "Treat her like a prostitute". Också förståeligt.

Herral de Santina sa...

oj, tack alla. jag får lära mig det här med internet, trots att det är en fluga.