onsdag 10 december 2008

Dagens yacht rock-hype

Mattias Ottosson är inte bara Tankard-fantast och hardcorekännare av rang. Han är även, precis som tidningen Rodeo, Devil's Blood-entusiast. Vi mailar om lördagens kommande konsert på Tanto, och Mattias säger så här:

"Jag lyssnar på deras nya platta nu faktiskt – det är nästan den värsta rollspelsmusiken jag hört – som om Nightwish skulle va dyngraka o ha glömt distpedalerna o vattenfallet hemma – fast jag gillart ändå."

Cornelia gillar också Devil's Blood. Jag älskar Devil's Blood, men mest demon, och det förmodligen för att jag inte fattade att det var en tjej som sjunger förräns långt, långt senare. Ja, jag vet inte riktigt hur det gick till. Hmmm... lördag. Can't wait. Jag slår en T6:a och dammar av gycklarhatten (tidlöst mode) medan jag väntar.

Uppdatering: Cornelia vill poängtera att hon visste hela tiden att det var en tjej på sång men att jag irriterat viftade bort henne.

För övrigt anser jag att Johan Wirfält bör förstöras.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju nästan som man måste kolla in dom där devils blood ändå...

Glöm inte att välden består av mer än Rodeo. Här har du ett radioprogram om en ur den andra kategorin kollegor du gillar:
http://www.sr.se/laddahem/podradio/SR_p4_doku_081207110052.mp3

Herral de Santina sa...

Åh, 15-åriga bloggerskor! Mitt bästa.