onsdag 10 december 2008

Sveriges enda sanna rockband genom tiderna?

Jag fick just ett obeskrivligt sug på att få in lite Lädernunnan/The Leather Nun i min ipod. Har bara på vinyl och hittar inga torrenter. Hjälp? Gärna lite Cortex också.

Kuriosa 1: När Annihilation Time var här senast var vi på väg till den oplanerade och väldigt blöta andraspelningen, när Jimmy och Graham spontant började fyllesjunga på "No rule" (se nedan) i bussen. Jag blev glatt överraskad, det händer inte varje dag.
Satan.
Så.
Jävla.
Hård.
Låt.
Seriöst, The Devil's Blood är verkligen "Eye of the tiger" spelad av Aerosmith jämfört med "No rule".

Kuriosa 2: När jag var liten berättade min vän Dan att Lädernunnan/The Leather Nun var det enda band, förutom Judas Priest, som var sponsrade av Harley Davidson. Är det sant eller en skröna?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg en lädernunna ute i lördags. I latex och simglasögon. Hon var sjukt otäck.

Anonym sa...

Mail me...

Per sa...

Finns här, men alltså vad är bra efter 82? Jag letar dock efter låten Varför svek du. Du har väl inte missat att de är med på soundtracket till Dudes med den högst mediokra låten Jesus come driving along

Herral de Santina sa...

Du fattar ju att jag har soundtracket till "Dudes" på KÖPKASSETT. Wasp är med, singelbaksidan "Show no mercy".
Jag gillar dock Lädernunnans jesuslåt.

"Dudes" = Flea + Lee Ving är med = regisserad av Penelope Spheeris = "Waynes world" + "Decline of western civililazation" = henne har jag ju blivit stämningshotad av.

Herral de Santina sa...

Jag är ingen expert på nunnan, vet bara att jag älskar första sjuan. De senare discodagarna e väl sådär.

Per sa...

Jag har det på vinyl och filmen på VHS. Man kan hitta mycket lustigt på loppmarknader. Var ett tag sedan jag såg den nu, bäst på soundtracket är ju Vandals.

Aha, det var hon som gjorde Suburbia. Varför har hon hotat dig med stämning?

Disco skulle jag inte kalla det, men det är inte bra, typ 80-tals garagerock med synthinslag.

Herral de Santina sa...

Det sparar jag till ett framtida blogginlägg.

Unknown sa...

Turbonegros cover är bättre.

*host*

http://www.youtube.com/watch?v=LrBFIE__8iw

Daniel Josefsson sa...

Ser fram emot stämningshistorien. Varför råkar aldrig jag ut för sådant?

Anonym sa...

Krille, allt du behöver finns här (tror jag).

Bra skit.

http://saltyka.blogspot.com/2007/06/leather-nun-by-req.html

Anonym sa...

Krille! Allt du behöver finns här (tror jag).

http://saltyka.blogspot.com/2007/06/leather-nun-by-req.html

Anonym sa...

äh, brainbombs är ju sveriges enda rockband, det står ju i svea rikes lagstiftning.

Anonym sa...

Det är rätt tjockt med Lädernunnan, Cortex, Liket Lever och sånt på DC++

Annars är ett tips the Scrags. Fett hårt band.