måndag 16 februari 2009

Doomhaveristen är tillbaka

Ibland är livet för bra för att vara sant. Jag är tillbaka på Close-Ups redaktion i tre (3) dagar innan jag får ett e-mail från den störste rättshaveristen av dem alla. Låt oss kalla honom… Kurt Hedling.
Mannen utan självinsikt.
Mannen utan självdistans.
Mannen utan social kompetens.
Mannen med det största egot i hela Sveriges metalscen.
Mannen som helt saknar täckning för sagda ego.

Här följer mailet i sin exakthet, med alla språkliga missar intakta. Den första som kan gissa vem det är belönas med en Sonic Ritual-tröja,
Daniel, Jonas, Linnéa, Henrik, David Noaksson – ni får icke gissa!

UPPDATERING: Jag har censurerat valda delar av detta inlägg för att skydda de oskyldiga.

XXXXX,

XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX.
XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX
XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX
XXXXX XXXXX XXXXX XXXXXXXXXX XXXXX XXXXX XXXXXXXXXX XXXXX XXXXX XXXXXXXXXX XXXXX XXXXX XXXXX….
XXXXX

Mitt svar:

Det kanske beror på att du inte läser tidningen? David har skrivit för oss i flera år, samt har även skrivit för DN. DN står för Dagens Nyheter och är en mkt välkänd morgontidning.
MVH, Christoffer Röstlund Jonsson
Ställföreträdande redaktionssekreterare

Kurt Hedlings svar:
XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX


26 kommentarer:

Anonym sa...

Edling?

Unknown sa...

Leif Edling? Fast det är väl lite för lättgissat med tanke på det fingerade namnet...

Anonym sa...

Therion-Kristoffer?

Anonym sa...

Kalla mig tröglund, samma nanosekund som jag skickade iväg det förra läste jag rubriken och fattade.

Fredrik Granberg sa...

Leif Edling?

Anonym sa...

jag gissar på någon från candlemass? robert lowe kanske?

Anonym sa...

Det bör vara praktsvinet Leif Edling.

Anal Elf Kid sa...

Haha, LEFFE!

Anonym sa...

Leif Edling?

Jarno sa...

Alla borde ju veta att Leif Edling är lite jobbig när det gäller sådant här. Han gillar att klaga.

Herral de Santina sa...

Eftersom det inte går att bevisa vem som kommenterar anonymt, så får Staffan Malmgren en Sonic Ritual-t-shirt. Maila adress + stl till mail@closeupmagazine.net.

Anonym sa...

Med reservation för att jag inte har någon som helst koll på praxis vad avseende hur en musikintervju går till men finns det inte en poäng i att reagera på det faktum att journalisten knappt lyssnat på skivan vid tiden för intevjun?

/ O

Anonym sa...

Men tjena, om man inte lyssnat på nya plattan... kanske inte bästa sättet att inleda en intervju på?

Håller med "O".

Anonym sa...

Inte för att det är värt att försvara sig mot Edlings påhopp, men jag sa - och det här finns inspelat om jag måste rättshaverera tillbaka - att jag lyssnat på skivan ett par-tre gånger, men att det var för tidigt att säga något slutgiltigt om den. I regel brukar jag undvika att kommentera vad jag själv tycker om en skiva i intervjusammanhang eftersom det lätt påverkar förutsättningarna. Vet inte vad Edlings definition av "ointresse" är, men vi diskuterade låtskrivande och nya skivan i säkert en halvtimme. Mitt jobb som journalist är f.ö. inte att marknadsföra hans nya skiva, det är att skriva en så intressant och relevant artikel som möjligt. Om han vill få ut sitt budskap ofiltrerat, utan att komma i kontakt med frågor som han uppfattar som känsliga, står det honom fritt att bränna budgeten på traditionella annonser.

Så, nu återgår jag till ringhörnan (hörn i ringar har alltid fascinerat mig).

Anonym sa...

"Kurt Hedling" blir intervjuad av Close-Up.

Han mailar till Close-Up.

Du svarar i egenskap av tf blablabla på Close-Up.

Min enda fråga är -- varför publicerar du detta på din privata blogg? Känns ju inte så himla seriöst för Close-Ups del.

Herral de Santina sa...

För att jag kan?
För att jag vill?
För att det inte känns varken mer eller mindre seriöst än att vara ett rövhål?
För att jag efter 4 år med liknande email från Kurt Hedling såg min chans att belysa vansinnet? Och tro mig, dylika email från Kurtan var vardagsmat på CU-kontoret under min tid. Och är det tydligen fortfarande.

Välj själv.

Anonym sa...

Men plutten, allt handlar inte om DIG.

Det handlar om vad det ger för bild av tidningen du arbetar för. Är det legio + accepterat av Robban att medarbetare publicerar email till REDAKTIONEN på sina privata bloggar? Inte för att jag ger fem jävla öre för Close-Ups "integritet" eller journalistiska kvaliteter... eller... vart skulle jag komma nu? Nej, strunt samma. Jag skiter i CU, och jag skiter i Edling, och jag skiter i ditt uppblåsta pretto-ego. Men du killen, jag ville bara säga att du framstår som en dumdryg, inflyttad nolla som nu tror sig vara hefftig storstadskille och tillika Musikjournalist (med stort M, jajamensan). Eller förresten, "framstår som"..det är väl precis det du ÄR? Kanske det finaste man kan vara, eh?

Anonym sa...

Din mamma....ALLA Umeåbor är sådär. Tvi vale.

Anonym sa...

Din mamma: WORD.

Daniel Josefsson sa...

*hämtar en chipspåse och sätter sig bekvämt tillrätta*

Herral de Santina sa...

Du kan nog stänga din dumdryga chipspåse. Jag är ju numera inflyttad arbetskraft på söder och får egoprettohänga med Jonas varje dag. Då behöver jag inte bloggfajtas med mongon.

Jag menade inte att Jonas är ett mongo, tvärtom. Menade bara att jag har annat för mig just nu.

storsprutarn sa...

nuffran
det är din kompis.
jobbigt att mongon som bara vill blogfajtas knäcker DIG på DIN egen hatblog.
seså,visa att du är KINGEN på "avsnoppande svar på dumma frågor".

- Ska du gå ut?
- Nej, jag har alltid römt om att bli dörrvakt, så jag står här för att få lite övning.

- Fryser du?
- N-e-ej. Jag steppar bara m-m-med tänderna.

- Ska du sätta på dig hörlurarna?
- Nej, jag tänker stoppa in dem i örat.
- Stoppa in dem i hjärnan istället. Där finns det antagligen ett större tomrum att fylla.

Herral de Santina sa...

Jag har faktiskt inget avsnoppande att säga. Jag har full förståelse för de åsikter som förs fram här. Jag har inga problem med att vara en dumdryg, inflyttad nolla. Snarare, så frodas jag i den bilden. Jag frodas än mer av att bli kallad pretto, något som aldrig hänt tidigare i hela mitt liv. Om jag kände mig knäckt skulle jag inte publicera dessa kommentarer. Eller, det kanske jag skulle göra ändå. Jag e ju trots allt från Umeå.

Anonym sa...

Close ups jävla skämtblaska.
Idioternas pisstidning, snacka om oseriös.

Anonym sa...

138:as mamma: Vill du komma över på middag?

138: Inte speciellt trve att äta ...

138:as mamma: Du kan ju inte gå omkring hungrig lilla gubben...

138: DÅ KUTAR JAG OMKRING HUNGRIG. HA!

138:as mamma: *snyft*

138: Där fick hon. Var fan var jag nu ... jo...putsa bort dammet från Asphexias första demo...som trycktes i TRE ex. Jag har alla. HA!

Herral de Santina sa...

Det DÄR blir jag faktiskt förolämpad över. Har du sett mig äta eller? Jag älskar mat mer än Kurt Hedling älskar att skicka arga emails. Middag med morsan = trve som fan.