söndag 1 februari 2009

Vi är räddade: män är från Mars och kvinnor är från Venus är FORTFARANDE det nya svarta



”Män kan behöva ’pysslas’ om lite extra då barnen anlänt, visa honom då lite extra omtanke och närhet…”

Tips till en husmoder 1955? Nej, Relationsakuten 2009. Jag längtar tills vi får barn så att jag kan få lite uppmärksamhet. Någon måtta på ungjävelns och kvinnans krav får det väl ändå vara.
Tack för tipset Eva Rusz.

Några sidor längre fram utnämns den amerikanska serien ”2 ½ män” till ”tidernas bästa slackerserie” över ett helt uppslag. Har ni sett den styggelsen? Jag lyckas inte, om jag så har världens slappaste söndag med allt vad den innebär av mjukisbyxor och vuxenblöjor, hitta någon som helst behållning med detta tv-världens billigaste bottenskrap. Om jag så blev lobotomerad och fick min hjärna i en liten glasskål bredvid mig i soffan, så finns det ingen humor i ”2 ½ män”. Ingen.
Manuset bygger på följande rykande heta ingredienser:
Män vill alltid knulla och gör det helst med dumma kvinnor.
Alla kvinnor är dumma, speciellt om de har stora pattar.
Nej, ”2 ½ män” ”följer kanske inte alltid samtidens politiskt korrekta syn på könsrollerna”, som Aftonbladets skjutjärnsskribent så skarpsinnigt påpekar. Så tycker du att det inte finns något roligare än män är från Mars/kvinnor från Venus-humor, så visst, skratta tills du kissar på dig. Men då tycker du förmodligen även att problematiken kring huruvida toalocket ska vara uppfällt eller nedfällt är vår tids största heterosexuella relationsfråga.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får svårt att koncentrera mig på vad du skriver när du har med underbara skivor på bilderna.

Unknown sa...

Så fort jag slår på teven är det två och en halv jävla man! Hur många avsnitt av skiten kan det finnas?

Herral de Santina sa...

Fröjdas! Det finns sex säsonger and it just keeps coming.
http://www.imdb.com/title/tt0369179/

Anonym sa...

Om jag inte minns fel är det Charlie Sheen som drar in mest stålar av alla tv-skådisar.

Hetsapan sa...

Per:

Och innan det var det Tim "the toolman" Taylor om någon minns. Blä vad tittar folk på?

Anonym sa...

Tummen mitt i handen är ju helt fantastisk kulturserie!

The Fat Controller sa...

Du går på mot low brow-kultur som gräsklipparen i Braindead.

Anonym sa...

går gräsklipparen i braindead på mot lowbrow-kultur??