onsdag 4 februari 2009

Landet: en kort odyssé i bilder och kraut


En mycket otippad samling krautfanatiker: Björn, Goth-Henrik, Tomas.


Have you met Paper? They know fyrtakt.


Jag trodde aldrig att jag skulle gilla ett band vars frontman går på scen iklädd rutig slipover och halsduk. Men ja, plötsligt så händer det.
Och jag fattar ingenting.


Så här ser det ut när hippa krautrockare spelar Discharges ”Religion instigates”-riffet.


En besinningslöst ironisk t-shirt samt besinningslöst stela konstfackstudenter.


Ett ark A4-papper med låttitlar (upp och ned)


Flimrande tv-apparater i trappan?! Näe, nu blommar löken!
Sjuuukt cutting edge.

Björn Hjalmarsson:
”Ja, ska bli intressant och se vad du tycker om Paper

Jag kan upplysa den gode reklammagnaten om att:
1. Jag på förra Close-Up-båten fick en cd med trion av Kloss, deras manager. Naturligtvis lyckades jag – som sig bör på en Finlandsfärd med allt vad det innebär av infernaliskt supande, rännande och idioter – sumpa skivan. Tack och lov fick jag en ny. Och ja, jag gillar den. Skarpt.
2. Jag bokade Paper och Audionom i Umeå redan 2003 (eller var det 2002?) för en spelning på stadens konstmuseum. Se där, jag var trendriktigt artsy-fartsy redan på den tiden, när Sthlm fortfarande höll på att drunkna i action rawk, flames, eight balls och tärningar. Tyvärr fick jag inte se själva konserten då jag drabbades av akut ryggskott och tvingades stanna hemma. Jo, jag var gammal redan då.

Hur kvällens krautrockeskapad var? Svinbra, givetvis. Jag dyrkar Papers nedåtslag och krampaktigt stela fyrtakt. Även snyggt när det varieras med stabilt infantil d-takt. Kudos.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men fan, fan jag ville ju se den där spelningen!

. sa...

För i helvete! Jag ville dit men ingen ville gå med mig för alla tycker jag är puckade som gillar Paper, och så var du där din gamla sjöbjörn, utan att ringa mig! THE INSOLENCE!

The Fat Controller sa...

Jag hjälpte till att kopiera upp Audionoms aldrig släppta debutalbum via cd-brännare på mitt studentrum på Norra Stationsgatan.

larrfa sa...

for those who want a smakprov...på youtube om man söker på larrfa har jag lagt upp 3 filmer från paper på landet