torsdag 5 februari 2009

En subkulturellt skadad lyckönskning



När jag ser den här rubriken så känner jag, förutom en instinktiv sorg för det före detta däggdjuret, ett omåttlig sug efter att spela in Anti Cimex ”En död soldat”, fast ändra texten till ”En död delfin”.
Det skulle gå utmärkt.
Duppa-duppa-da
”Än döööd deälfiiiiiijn”
Duppa-duppa-da

Och med de orden välkomnar jag det senaste tillskottet till familjen Johannesson/Gustafsson. Jag hoppas att den unga damen ska slippa hitta döda delfiner men desto fler Anti Cimex-vinyler i det här livet. Kudos på er!

Fotnot: ”duppa-duppa-da” är d-takt utskrivet i bokstäver.

16 kommentarer:

Anonym sa...

sho
såg ditt rep i påstan imorse
kul- surt bara me idoterna på a-kassan...
schyt blogg förresten, bra för mej som är hemma på dagarna och borta från verkligheten...jehovas och annat...

lycka till på spelningen kväll!

big up!
//johan röstlund

. sa...

Jag vill säga duppla-duppla-dup. Är jag helt ute och cyklar då eller?

Herral de Santina sa...

duppla-duppla är väl 88 hc, inte d-takt?

Johan: tack!

Herral de Santina sa...

Johan: Ja, hur fan gåre med Jehovas?

. sa...

Uppenbarligen var jag det.

Anonym sa...

...jag dumpade dem,
via sms.
feg som jag var tog jag emil i vagnen och drog hemifrån, skickade ett meddelande och tackade för mej.
nu har jag blivit paranoid istället och ser vittnen och gudstecken runt om i bagis.
Skulle behöva satansmusik, sprit och ond bråd död...får skippa reggaen ett tag och rota fram nått riktigt jävla elakt...du har ju koll på det...förslag?

pappaledighet dödar

Herral de Santina sa...

Ha ha ha ha, fegis. Och du ska alltid skippa reggaen. Spisa Poison Idea "Feel the darkness" så vet du att du lever.

Anonym sa...

ja,
vi får se hur de går med Poison idea...

som sagt
hoppas de går bra för er ikväll,
hade varit roligt att sett...tyvärr funkar det inte just ikväll

Herral de Santina sa...

Ta med ungen. Ska börjas tidigt.

Anonym sa...

jo, de vore cool
han har ju hörselskydd...
men...
nästa gång

förresten borde ni komma över en kväll och...ja, dricka sprit och lyssna på musik. du kan ta me dina djävulsskivor...kanske blir jag omvänd...)

hur går de me jobb förresten?

Herral de Santina sa...

Ja, det borde vi. cornelia dricker ju dock inte så mkt sprit just nu. men jag däremot, ha ha ha.

4 intervjuer på en vecka. Ngt borde ge ngt.

Anonym sa...

aright
ja de vore väl fan om du inte fick nått...lycka till och hälsa cornelia!

Anonym sa...

Om "du" är första kaggen och "ppa" är första virveln så borde väl de två följande kaggarna skrivas "du-du" och sista virveln också "ppa", alltså: "duppa-du-duppa". Skrev inte han Nojs Bojs-snubben ner d-takten som slagverksnoter i nån avhandling om mangel? Har för mig jag läst nåt sånt...

Anonym sa...

tatatatatat - grind

Anonym sa...

138, varför dricker inte corny så mycket sprit just nu?

Daniel Josefsson sa...

Där jag kommer från säger man "dutta-ruttu-ra". Det är dessutom mycket enklare att säga snabbt, om man skulle vilja det.