måndag 16 februari 2009

The Rodeo Ritual continues, pt. 2

Min försoningsgåva till Johan har äntligen nått sitt hem och får den uppmärksamhet den förtjänar. Läs här. Kudos till Johan som direkt noterar att jag totalt knullat upp i mitt brev. Naturligtvis ska det stå ”7”: 1 tp”. Det är problemet med skrivmaskin: det blir så klurigt att ändra. Jag la märke till min fadäs så fort jag knackat ihop brevet men resonerade som så att:
1) Johan kommer aldrig att märka det, samt
2) Johans läskunskaper är med största sannolikhet väldigt bristfälliga.
Men tji fick jag, dubbeltji rakt upp i röven. Johan kan onekligen läsa. Och skriva, trots att han stavar metalsverige ”Metall-Sverige”, vilket för tankarna till en hederlig svensk fackförening för grovarbetare.
Vilket, nu när jag tänker efter, kanske inte är helt galet.
Jag är fackansluten – Johan är en svartfot.

Mail från Linnéa:
RODEO HAR VUNNIT! Uppenbarligen. I torsdags var jag på Riche – Dundertågets releasefest. Och vad spelade dj’n? Jo, Jex Thoth.

Mail från en historisk figur som hatar Rodeo:
We shall fight on beaches, landing grounds, in fields, in streets and on the hills. We shall never surrender.

Inga kommentarer: