torsdag 8 oktober 2009

If you don't shave clean you're not in the scene

En ren konsumentfråga modell Sverker: Jag behöver en ny rakapparat. Då jag inte är en renrasig svensk viking är min skäggväxt en riktig bastard att tackla. Stubben är hård som flinta och den Panasonic ES3042 jag har klarar inte av utmaningen. Den är faktiskt helt sämst. Sämst! Måste jag bränna 2 000 kr på en apparat för att få en invandraranpassad rakning? Tacksam för svar.

Mvh
Vän av icke-skäggig ordning.

Det här var nog, ur bloggosfärsynpunkt sett, det mest normala jag skrivit i I Just Can't Hate Enough sedan starten. *gilla*

18 kommentarer:

johan, aka trixy sa...

kniv eller rakhyvel,
allt annat går bort

Anonym sa...

som kvinna med skägg håller jag med ovanstående.

Hjalle sa...

Hyveltester:

http://smartson.se/test/personvard/hudnara-rakning-en-fraga-om-pris.htm

http://www.hamsterpaj.net/piraja/hyvlar.php

Micke Punk sa...

Säg det till en crust-feminist så får du se hur populär du blir.

Parne sa...

Rakapparat? Hur gammal är du, fjorton?

Herral de Santina sa...

Nu är jag helt allvarlig. Håret på min överläpp blir, på bara 3-4 dagar, så satans jävla ”Star Trek”-hårt att jag gråter om jag rakar med hyvel. Och jag vill inte stå och harva varje dag med en hyvel.

Hyvel och kniv: Onödig machogrej modell Guillou. Vi lever faktiskt på 00-talet people. Framtiden.

Micke: Var det där till mig så förstod jag det inte.

Hjalle: Är inte Hamsterpaj en community för barn kring 10-12 års ålder?

Mattias Indy Pettersson sa...

Är inte Hjalle en hamsterpaj i 10-12 års åldern?

Anal Elf Kid sa...

Jag har _besvärlig_ ansiktsbehåring. Från mormors sida. Är dom ovanligt håriga i Luelå eller är det bara hon?

Rakar oftast med hyvel nu när jag går hemma och kliar mig i röven, snällt och bra mot huden om man använde rakolja.

Har dock en rakapparat som jag använder när det är brådis eller bladen är slut. Efter att ha testat ett par måste jag rekommendera Philips varianter med tre rooterande skär, de är snällaren mot huden på min hals och jag upplever att de lättare tar längre hårstrån. Angående prisklasserna så säger Philips själva att det som egentligen skiljer är saker som uppladdningstid/hållbarhet på batterierna, småfinesser och hur snabbt man kan raka sig med apparaterna.

Panasonics är också bra/prisvärda enligt tester som KO gjort men väsnas en hel del.

Ja, jag är patetiskt men jag gjorde en del efterforskning innan senaste inköpet av apparat :(

Micke is the bastard sa...

Nja kanske inte direkt till/om dig personligen.

crust-feminist = amebix + lika lön? Isf är jag med fullt ut.
Dreads, keps, snus, fristadsväst, benvärmare och magväska är heta attribut har jag förstått. Jag tror det är vildvuxet som gäller fortfarande.

Herral de Santina sa...

Micke: You lost me där alltså. Det är väl ändå ok att jag, som man, rakar mig eftersom jag inte vill se ut som en tomte i nyllet? Eller är det antifeministiskt? Om jag kompar med en magväska då?

Herral de Santina sa...

Analrakning: Tack för råden!

phogicab sa...

tomtar äger

odla skägg

Unknown sa...

Som HWM sa i liner notes på Fuel for the Hate Game: "Shaving is for sissies"

affe sa...

jag har samma skäggproblem. det är fullkomligt vidrigt. ondast gör det på stället precis under underläppen.

Daniel Josefsson sa...

Odla skägg, Krille. Män ska ha skägg.

Anonym sa...

korrigering: kvinnor ska ha skägg också. tomtemor är en hyvens gumma med skägg.

Per sa...

Phillips(Glapp och kallödningskoncernen) är ett hån mot hemelektronikindustrin, deras rakapparater får en rostig engångshyvel att framstå som en smekning. Jag har en knappt använd själv.
Om du inte pallar hyvel, så rekommenderar jag en trimmer, det blir inte helt slätt, men det funkar bra. Dock slits bladen lite snabbt då de är gjorda för tunnare hår, men de går att byta.
Har du prövat med hårborttagningsmedel?

Herral de Santina sa...

Ha ha ha. Nej, men det kanske vore ngt. Lasra bort hela ansiktet, om inte annat.