söndag 18 oktober 2009

138 rules of engagement

Krille: Nej, han har faktiskt aldrig varit trevlig mot mig.
Jonas: Va? Det är sjukt konstigt. Han känns som enormt socialt kompetent.
Krille: Han kanske bara helt enkelt inte gillar mig.
Jonas: Ja, det är väl möjligt.
Krille: Och det är helt ok. Verkligen. Det är helt ok att säga ”nej tack” till Krille. Jag säger ju ”nej tack” till de flesta, så jag har full förståelse för de som säger detsamma till mig.
Jonas: Ja.

Dock säger jag alltid ”ja tack” till Jonas, som jag idag gratulerar på bemärkelsedagen. Jag säger även *gilla* till:
”The good wife” – advokatserie om utskämd hustru som tvingas jobba igen efter att pampmaken åkt in på kåken för att ha köpt sex med skattemedel.
”FlashForward” –än så länge obegriplig men ändå nagelbitande spänning när ”Lost”-laddad intrig möter ”Arkiv X”–konspirationer.

Jag är också ett stort fan av solskenshistorier, speciellt när de kommer från en av de mest nedsläckta städerna i vårt land.

7 kommentarer:

. sa...

Mercy då? Är det gilla-läge där med?

Herral de Santina sa...

”Mercy” fick exakt 3 minuter, sedan blev det ett tungt *OGILLA*.

. sa...

Det var väl Three Rivers som fick tre minuter? Mercy har blivit rätt bra.

Herral de Santina sa...

Båda fick 3 min styck. Allt var så kristet och lågbudget.

. sa...

DU är kristen och lågbudget!

Herral de Santina sa...

På tal om det såg vi just filmen ”Twilight”. Insåg att vi är liiite för gamla för den alltså. Vi är icke nere med vampyrkidsen.

quaggar sa...

sluta gnabbas nu och bli vänner igen framför "zombieland" och en bunke mumsiga nachos