torsdag 15 oktober 2009

Samtidigt, i en mindre rimlig del av verkligheten


”Tut-tut verkligheten, här kommer orimligheten, tut-tut.

Ännu en tung, tung dag för oss som tillhör verklighetens folk.
Hur orkar jag gå upp på morgonen?

”Även Andra Generationen, som gjorde succé med ”Kebabpizza slivovitza” för ett par år sedan, ryktas vara med igen. Denna gång med ”Hippare hoppare”.
– Vårt bidrag är en dragig Balkanlåt med hiphop-influenser i stil med musiken vi brukar spela, partymusik på svenska, säger Vlatko Ancevski från Andra Generationen.
Bland låtskrivarna till låten märks också Dogge Doggelito, som själv spär på ryktena om att han ska vara med.
– Jag kör feature till några jugoslavgubbar, säger den förre Latin Kings-rapparen. Jag har skickat in flera bidrag med poppigare band som är mer kommersiella. Och så blev det den här, som jag gjorde mest på skoj. Det känns kul att få vara med i Sveriges största och finaste musiktävling, speciellt eftersom jag är pappa och barnen kan kolla.”

Samtidigt tar facket strid för att en lärare, som dömts för att ha köpt gruppsex av tonåringar, ska få fortsätta jobba som just lärare.

…och den här mannen har ett gökur på huvudet:

2 kommentarer:

Gran sa...

Det är ju för i helvete mer deprimerande att läsa din blogg än att handla på Willys.

Kan du inte skriva om något roligare. Som att du hatar samer mer än Hitler.

Per B sa...

Q: Vad menas med verklighetens folk?
A: http://www.svd.se/multimedia/archive/00518/Berglins-2009-09-27_518163a.gif