onsdag 28 oktober 2009

Dagens dödliga dilemma

Dags att rösta: Vems tillvaro är mest meningslös?

1. Den person vars uppgift är att se en Åsa-Nisse-film från 1954, för att sedan skriva en recension med betyget 1/5.

2. Den person som tvingas redigera sagda recension för en film som visas 03.30 på morgonen.

3. Den person som läser recensionen och tänker ”Hmmmmm, Åsa-Nisse. Den kanske jag skulle se? Uppesittarkväll!”, och sedan faktiskt ser den.

4. Den person som inte kör en uppesittarkväll utan spelar in Åsa-Nisse på VHS och ser honom dagen efter.

Motivera gärna.

Soundtrack: Final Conflict ”Ashes to ashes” (1987).

13 kommentarer:

Anonym sa...

Person nr 1, eftersom alla Åsa-Nisse är 5 av 5.

Anonym sa...

den av dem som är du.

Anonym sa...

Person nr 138

Anonym sa...

På A säger jag Rökheroin, på B säger jag NekrofilI och på C är jag lite osäker, men jag tror det är Kungen.

/Hajen

Anonym sa...

på systemet idag fick jag kölapp #138. ska tänka på dig under första groggen

Herral de Santina sa...

Kan du inte tänka SOM mig istället? Världen vore så mkt bättre om fler gjorde det.

Anonym sa...

Vem är crustaren / metalskallen som nu är sökt genom efterlyst för våldtäkt?

Lukin sa...

Ska man hårddra det hela så är de som har det värst förstås person 1 och 2, då de andra troligtvis får ut någon form av positivt utbyte av sina val. Hur deras (person 3 och 4) liv ser ut i övrigt, behöver man ju däremot inte spekulera i. Men deras Åsa-Nisse-möten skapade troligtvis mer lycka än vad det gjorde för person 1 och 2, och därmed är dilemmat nu utrett.

Herral de Santina sa...

Anonym: Va? Vet inget om det där. Kollar ej på efterlyst. Berätta mer.

Annika sa...

vill påstå att den som är mest meningslös genomför alla fyra punkterna.

Sebastian sa...

Nån med hökögon borde ju kunna läsa ut patcharna.

http://www.tv3.se/content/vem-foersoekte-valdta-19-ariga-maria

Herral de Santina sa...

Omöjligt se patches på den bilden. Be dem lägga upp en större bild!

Anonym sa...

nu e bilden borta.